בעקבות הציוצים של טראמפ: פייזר דוחה את ייקור התרופות

ענקית הפארמה הודיעה כי בעקבות שיחה בין הנהלה החברה לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליטה להיעתר לבקשתו לדחיית העלאת מחירי התרופות ב-6 חודשים • "אנו מברכים את פייזר על ההחלטה ומקווים שחברות נוספות ילכו בעקבותיה", צייץ טראמפ

טראמפ בדאבוס / צילום: רויטרס
טראמפ בדאבוס / צילום: רויטרס

ענקית הפארמה פייזר הודיעה אתמול (ג') כי בעקבות שיחה בין הנהלה החברה לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליטה להיעתר לבקשתו לדחיית העלאת מחירי התרופות ב-6 חודשים.

הנסיגה מכוונתה הראשונית להעלות את מחירי התרופות שלה הגיעה יממה לאחר שטראמפ הפנה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו לכיוון פייזר ויצרניות התרופות האחרות ברחבי ארה"ב, בעקבות הודעה על כוונתן להעלות מחירי כמה מתרופות הדגל שלהן. טראמפ צייץ כי חברות התרופות "צריכות להתבייש בעצמן על העלאת מחירי התרופות ללא סיבה", וכי הממשל שלו יגיב בהתאם.

טראמפ בטוויטר על פייזר / צילום מסך
 טראמפ בטוויטר על פייזר / צילום מסך

כאמור, אתמול דיווחה פייזר כי העלאת המחירים שנכנסה לתוקף ב-1 ליולי נדחתה לסוף השנה, או עד המועד בו טיוטת התמחור של טראמפ תיכנס לתוקף. טראמפ השתמש שוב בפלטפורמה האהובה עליו, הטוויטר, וצייץ כי פייזר הסכימה לדחות את העלאת המחירים בעקבות שיחה שניהל עם יאן ריד, מנכ"ל החברה.

"אנו מברכים את פייזר על ההחלטה ומקווים שחברות נוספות ילכו בעקבותיה", כתב טראמפ במהלך סיור באירופה בה הוא שוהה בימים אלה.

טראמפ בציוץ נוסף על פייזר / צילום מסך
 טראמפ בציוץ נוסף על פייזר / צילום מסך