עובדי פיאט רוצים לשבות במחאה על רכישת רונאלדו

משפחת אנייאלי, שמחזיקה בפיאט, רכשה את רונאלדו ב-100 מיליון אירו לקבוצת יובנטוס, שגם בשליטתה • ועד עובדי פיאט: "החברה צריכה להשקיע ברכבים, שמבטיחים את עתידים של אלפי אנשים, במקום להעשיר אדם אחד"

כריסטיאנו רונאלדו \ צילום: רויטרס, Murad Sezer
כריסטיאנו רונאלדו \ צילום: רויטרס, Murad Sezer

עובדי המפעל של חברת הרכב פיאט מתכוונים לשבות במחאה על כך שמשפחת אנייאלי, שמחזיקה בפיאט, רכשה את שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו ב-100 מיליון אירו לקבוצת יובנטוס, שגם בשליטתה. ועדי העובדים במפעל, שממוקם בדרום איטליה, טוען כי ניתן היה להשתמש בכסף הזה בדרכים טובות יותר שיועילו לעובדים, כמו יצור מכוניות טובות יותר. 

"זה לא מתקבל על הדעת שבעוד עובדי פיאט ממשיכים לסבול מקורבנות כלכליים גדולים, החברה מחליטה לבזבז מיליוני אירו על רכישת שחקן", נמסר מהוועד. הוועד קורא להשבית את המפעל החל מ-22:00 ב-15 ליולי ועד 18:00 ב-17 ביולי. "כולנו עובדים של אותו מעסיק, אבל בתקופה כזו עם קשיים חברתיים ענקיים, השוני הזה בתנאים לא יכול להיות מקובל. החברה צריכה להשקיע ברכבים, שמבטיחים את עתידים של אלפי אנשים, במקום להעשיר אדם אחד", אמרו בוועד.

רונאלדו יעזוב את קבוצת ריאל מדריד אחרי 9 שנים במועדון. יובנטוס תשלם לשחקן מעט פחות מ-30 מיליון אירו לעונה. באיטליה על קבוצות הכדורגל לשלם 100% מס על השכר שהן משלמות לשחקנים שלהן, ועל כן מדובר בחוזה שיעלה לקבוצה כ-340 מיליון אירו. מדובר בהעברה החמישית בגובהה בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, אחרי רכישת ניימאר על ידי פריז סן ז'רמן עבור 220 מיליון אירו בקיץ 2017, העברת קיליאן אמבפה גם הוא לסן ז'רמן עבור 180 מיליון אירו (2017), העברת קוטיניו לברצלונה ב-160 מיליון אירו והמעבר של פול פוגבה למנצ'סטר יונייטד ב-105 מיליון אירו (2016).