רון לאודר סוגר את פעילותה של JCS בישראל

חברת JCS, שבעבר הייתה גורם משמעותי בשוק התקשורת הישראלי, תמכור את שני הבניינים שבבעלותה ברחוב יפו בירושלים, ששווים מוערך בכ-100 מיליון שקל • ערוץ 10, שמשדר מהבניינים את מהדורת החדשות שלו, כנראה לא יושפע מהמהלך, אך ערוצים וכתבים זרים יצטרכו למצוא מקום חדש

רון לאודר / צילום: תמר מצפי
רון לאודר / צילום: תמר מצפי

רון לאודר סוגר את פעילותה של JCS בישראל. החברה, שבעבר הייתה חברת הפקות ושירותים משמעותית בענף התקשורת, צמצמה בשנים האחרונות את פעילותה, וכיום עיקר הפעילות מתמקד בשני בניינים שבבעלותה ברחוב יפו בירושלים.

הבניינים, ששוויים מוערך בכ-100 מיליון שקל, יימכרו, אך השפעת המהלך על שוק התקשורת המקומי לא צפויה להיות דרמטית. אמנם מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 משודרת מדי יום מהבניינים של JCS, אך הערוץ לא קיבל שירותי תקשורת והפקה מהחברה, כך שבאופן עקרוני לא צריכה להיות לו בעיה להמשיך להתקשר מול הרכוש החדש של הבניין, שיוכל לרכוש אותו עם השוכרים הקיימים.

מי שכן צפוי להיפגע מהמהלך הם ערוצים וכתבים זרים שפועלים בישראל, ביניהם CNN וערוצים רבים נוספים, שמקבלים גם שירותי תקשורת מ-JCS וכעת יצטרכו למצוא חברה אחרת שתספק אותם.

ל-JCS יש גם אולפנים בתל-אביב, שמהם פועלת חברת "החדשות" (לשעבר "חדשות 2"), אך שם המבנה לא נמצא כלל בבעלותה של JCS, כך שגם במקרה זה יציאתה מהארץ של החברה לא חייבת להשפיע על פעילות חברת החדשות.

מי שנשכר על-ידי לאודר כדי לטפל במכירת JCS הוא בנק ההשקעות ווליו בייס בראשות יאיר אפרתי. מהצד המשפטי מלווה את העסקה עו"ד אלמוג דורון ממשרד יעקב, סלומון, ליפשיץ.

מטעמו של לאודר נמסר: "רונלד ס. לאודר החליט למכור את בנייני החברה ולנתב את השקעותיו בישראל לפיתוח הנגב והגליל, כחלק מהשקעתו בציונות. אזורים אלה הם אזורים בהם הוא רואה את חזונו האישי ומפעל חייו בישראל. לקוחות החברה קיבלו את ההודעה כשההחלטה נפלה, והכול נעשה בתאום וסינרגיה מלאה".