התחדשות עירונית: הריסה ובנייה ברחוב עזרא הסופר בהרצליה

ארבעה בניינים בהרצליה יתפנו יחד בפרויקט תמ"א 38 הריסה ובנייה. הם יקבלו דירה באותה קומה, גדולה ב-25 מ"ר יותר, עם מעלית וחניה

עזרא הסופר, הרצליה: החזון / הדמיה: viewpoint
עזרא הסופר, הרצליה: החזון / הדמיה: viewpoint

סיפור בעלי הדירות

בעל דירה במתחם מספר כי: "כבר הרבה מאוד שנים מדברים על פרויקט במתחם. בהתחלה באה אלינו חברה גדולה עם הצעה לעשות פרויקט פינוי בינוי לכל השכונה. וזה ייקח כמה שנים, שבע אם אני לא טועה. אבל היתה לנו בעיה שזה הרבה זמן והייתה גם בעיה תכנונית. מאוחר יותר ניסו לקדם בכל מיני דרכים, בבניינים נפרדים. אותי עניין מעלית כי ההורים שלי היו מבוגרים והחלטנו ללכת על תמ"א 38. התחלנו לברר הבניין לבד, והצטרפו עוד מספר בניינים, וככה התחיל. מאוחר יותר שהדבר התאפשר עברנו לקדם פרויקט במסגרת הריסה ובנייה. לא היה פשוט למצוא חברה, וחיפשנו חברה עם רקע אמיתי והמלצות. לקח הרבה מאוד זמן לקדם את התהליך, אנחנו שואלים כל הזמן למה לוקח כל כך הרבה זמן להעביר דף ממחלקה אחת בעירייה למחלקה אחרת. העצה שלי לאנשים היא שייקחו קבלן אמין עם ניסיון שכבר עשה פרויקטים של תמ"א 38, ולבדוק את החוזה כמו שצריך. במקביל, כל מי שמקדם פרויקט כזה צריך לקחת בחשבון שזה לוקח הרבה זמן".

התמורה ליזם

מדובר בפרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש. את 64 הדירות הקיימות יחליפו 136 דירות חדשות בארבעה בנייני מגורים בני 9 קומות מעל שלוש קומות של מרתפי חניה. 64 דירות יחזרו לבעלי הדירות המקוריים והיזם יוכל למכור 72 דירות חדשות. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות

כל דייר מקבל דירה חדשה באותה קומה ובאותו כיוון כמו בבניין הישן. הדירות החדשות יהיו גדולות יותר ב-25 מ"ר עיקרי. לכל דירה מרפסת בשטח 12 מ"ר, מחסן בשטח 6 מ"ר וכן חניה אחת בחניון.

פינוי

היזם ישלם את ההובלות ושכירות חודשית בזמן הבנייה. פינוי בעלי הדירות צפוי שלושה מחודשים מיום קבלת ההיתר. דמי השכירות לתקופת הפינוי יקבעו על ידי שמאי במועד הפינוי וצפויים לעמוד על כ-4,000 שקל לחודש.

לו"ז צפוי

100% מבעלי הדירות חתומים על הסכמים מלאים מול היזם. הבקשה להיתר אושרה באפריל 2018 בוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה. החברה ממתינה להנפקת היתר הבנייה. משך בניה הצפוי עומד על כ-30 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב עזרא הסופר 5, 7, 9, 11 בהרצליה.

המצב הקיים: ארבעה בניינים שנבנו בשנת 1973, בני ארבע קומות ללא מעלית. בכל בניין 16 דירות. שטח דירה ממוצע עומד על 70 מ"ר. בבניינים אין חניה.

היזם: רינובו בע״מ

קבלן הביצוע: פרז חברה לבנין בע״מ

תכנון פנים ולוביים: חנן פרי ממשרד פרי דוידוביץ

תכנון הפרויקט: דרור רימוק

קרדיט להדמיה viewpoint

קרדיט תמונה: גיל וולמן