הפתיעו: 4 גאדג'טים שהפכו ללהיט באתרי מימון המונים

אתרים כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו מאפשרים להתנסות בהמצאות שמנסות לפרוץ לשוק, כמו אוזניות זעירות שמסננות נחירות, מצלמת אקשן שתבנה לכם מודלים בתלת-ממד, תנור בישול סולארי לשימוש בשטח ומכשיר שאיתו לעולם לא תלכו לאיבוד

אתרי גיוס המונים, דוגמת קיקסטארטר ואינדיגוגו, ממשיכים לשנות במהירות את מפת היזמות הטכנולוגית בעולם. הם מעניקים לממציאים אופציה לגיוס סכומים משמעותיים מתורמים פרטיים כדי לפתח מוצרים בתחילת הדרך או אף לעבור לייצור. לא פחות חשוב מכך, הם מעניקים למוצרים ולרעיונות יוצאי דופן חשיפה גלובלית מיידית, וזו מביאה אליהם משקיעים עם כיסים גדולים ו/או הכרה בין לאומית. לא כל הרעיונות הללו מבשילים ועומדים במבחן השוק, אבל הם לבטח מספקים בידור ואתגר לדמיון. 

מצלמת אקשן ליצירת מודלים מורכבים

בדיוק כשחשבנו שכבר אין מה לחדש בתחום מצלמות האקשן - דוגמת גו-פרו וחברותיה - עלה לאינדיגוגו קמפיין למצלמה חדשה, Wunder360, שמבטיחה לקחת את הז'אנר קדימה. המצלמה גדולה רק במעט ממצלמות מוכרות בתחום והיא מסוגלת לבצע סריקה תלת-ממדית של סביבתה ב-360 מעלות כאשר מציבים אותה על חצובה, לטובת יצירת תמונות ומודלים מורכבים של סביבתה. המודלים הללו יכולים לשמש, בין השאר, לפיתוח פלטפורמות משחק או ליישומי הנדסה. המצלמה מצוידת גם במערכת מעקב מבוססת בינה מלאכותית שעוקבת אוטומטית אחרי עצמים ושומרת עליהם בפוקוס. לקינוח היא מצוידת בייצוב מתקדם מפני זעזועים ובמארז אטום למים עד לעומק 30 מטר.

החברה הסינית מבטיחה לרוכשים גישה לשירותים מתקדמים בענן כולל אמצעים לעריכה, אכסון ובנייה של מודלים תלת-ממדיים מהצילומים. Wunder360 שוקלת פחות מ-100 גרם ומצלמת באיכות 4K. החברה החלה את הקמפיין בתחילת יולי וגייסה עד כה כ-160 אלף דולר. היא צופה לשלוח את המוצר לתומכים לקראת אוקטובר.

מחירה של המצלמה עומד על 129 דולר לתומכים, כולל שירות ענן לשנה.

אוזניות זעירות לשיפור השינה

יצרנית האודיו היוקרתית Bose נעזרת אף היא בפלטפורמות גיוס המונים, והן משמשות אותה כדי לבחון את מוכנות השוק למוצרים ניסיוניים. בנובמבר היא השיקה באינדיגוגו אוזניות אישיות חדשות לשיפור איכות השינה. אבות הטיפוס שהוצעו נמכרו בתוך שישה ימים, ובעקבות הפידבק החיובי מהנסיינים יצא החודש המוצר לייצור ושיווק סדרתי.

האוזניות החדשות והזעירות מציעות מבנה ארגונומי נוח עם פטנט מיוחד לשמירתן בתוך האוזן, ויש בהן שבב זעיר שבו טעונים עשרה פסי קול של צלילים מרגיעים. אלו מבוססים על מחקרי מעבדה, ונועדו לנטרל קולות בתדרים מפריעי שינה כמו נחירות של בן/בת הזוג, כלבים, תנועה וקולות לא רצויים מהשכנים.

האוזניות האלחוטיות שגודלן כסנטימטר ומשקלן 1.4 גרם מצוידות בסוללות נטענות, שמספיקות לכ-16 שעות פעולה ויש להן אנטנה מובנית זעירה לתקשורת בלוטות' לאפליקציה, שבאמצעותה ניתן לעדכן את רשימת צלילי המיסוך. לחלופין ניתן לכוונן אותן לשעה רצויה של יקיצה "רכה" באמצעות הגברה עדינה של רמת הצליל או בחירה בצלילים ספציפיים. מארז האלומיניום בו מאוכסנות האזניות משמש גם כמטען.

כל העסק עולה כ-249 דולר.

תנור בישול סולארי ופופולרי

השקת מוצרים באתרי השיתוף היא עניין של תזמון ועיתוי. עונת הקיץ היא זמן טוב למוצרי קמפינג ופנאי וחברת GoSun, שמתמחה בפיתוח אמצעי בישול סולאריים, משיקה בדיוק עכשיו בקיקסטארטר את תנור הבישול ההיברידי שלה. התנור גייס 215 אלף דולר בתוך ימים בודדים.

כמו תנורים אחרים מסוגו, המוצר החדש עושה שימוש ברפלקטור ייחודי שאוסף ומרכז את אנרגיית שמש. התנור עצמו מבודד, כך שהוא נותר קריר גם שהמזון בתוכו מתבשל בטמפרטורה גבוהה. היעילות הגבוהה של התנור מאפשר להפעיל אותו באמצעות סוללת ליתיום איון, שניתן לטעון באמצעות פנל שמש סולארי. האוכל מתבשל בתוך כ-10 דקות בטמפרטורה של עד 177 מעלות ויכול להכיל מנת מזון בנפח של עד 3.2 ליטר - די והותר לחמישה. כל העסק שוקל כ-4.5 קילו.

המחיר מתחיל ב-299 דולר לערכה בסיסית, ורוכשים ראשונים יקבלו את המכשיר החל מאפריל הקרוב.

איתור בשטח ללא קליטה סלולרית

אתרי גיוס ההמונים מייצרים לעיתים מוצרים שיוצרים ביקוש גלובלי עוד לפני שהם יוצאים לשוק. כזה הוא מכשיר האיתור האישי/קבוצתי LynQ, שקמפיין גיוס ההמונים שלו החל במאי והגיע מאז להזמנות של יותר מ-1.5 מיליון דולר, על אף שייצורו של המכשיר יחל רק בנובמבר.

LynQ נועד לתת מענה לאיתור יחידים או חברים בקבוצה גם במקומות שבהם אין קליטה של רשתות סלולריות או WiFi ואין מיפוי זמין - כמו אתרי סקי, מופעי בידור, מופעי ספורט או טיולים באזורים נטולי קליטה סלולרית. הוא מאפשר קליטה בטווחים גדולים משמעותית מאלו שמספקת תקשורת בלוטות' למשל.

כל שצריך לעשות כדי להפעיל את המכשירים הוא לקרב אותם זה לזה. לאחר מכן כל אחד מחברי הקבוצה יכול לראות את הכיוון שבו נמצאים החברים האחרים ואת המרחק אליהם, ולסגור פערים בסיוע מצפן דיגיטלי מובנה. ניתן לחבר עד 12 מכשירים בקבוצה אחת, ואפשר להשתמש בו גם לאיתור אישי של חולי אלצהיימר, ילדים ואף חיות מחמד. טווח הפעולה הוא כחמישה קילומטר ברמת דיוק גבוהה, וכיוון שהמכשיר אינו תלוי ברשת סלולרית או בסמארטפון, הוא פועל בכל העולם.

האיתור מבוסס על אלגוריתמים שממזגים בין GPS לתקשורת רדיו ארוכת טווח בהספק נמוך עם אנטנה מובנית ודילוג תדרים, לצורך שמירה על אמינות התקשורת. המכשיר גם בנוי לשרוד תנאים קשים.

המחיר עומד על 194 דולר במסגרת קמפיין ההשקה.