פריים דיי: דיווחים על קריסות באמזון בפתיחת יום המבצעים

חלק מהגולשים שנכנסו לאתר הסחר הענקי נתקלו בהודעת שגיאה, שבה מופיע על המסך הכיתוב "מצטערים, משהו לא עובד כשורה בצד שלנו", בליווי תמונה של כלב

אמזון / צילום: שאטרסטוק
אמזון / צילום: שאטרסטוק

אתר אמזון קרס היום (ב') במהלך פתיחת יום המכירות ה"פריים דיי". בכניסה לאתר אמנם לא רואים את התקלה, אבל עם הכניסה לקטגוריות מתקבלת הודעת שגיאה כי העמוד המבוקש לא נמצא, בתוספת תמונת כלב (שמשתנה להנאת הגולשים בכל הודעת שגיאה שמופיעה מחדש עם ניסיונות נוספים). את התסכול שלהם מוציאים הקונים ברשתות החברתיות עם פוסטים יצירתיים כאלה ואחרים.

ברקע, כ-1,800 מעובדי ענקית הקמעונאות בספרד החליטו לשבות ולהוציא לפועל את השיבושים המתוכננים ביום המשמעותי ביותר עבור אמזון. גם אלפי עובדי אמזון בגרמניה ובפולין מתכננים לשבש את ה"פריים דיי" מחר. השיבושים נערכים במטרה לשפר את תנאי העסקת העובדים, שדורשים שיפור בתנאי התשלום ובנושאי בריאות, בדיוק ביום שבו קופת אמזון צוברת מיליארדי דולרים.

ברני סנדרס צייץ בטוויטר את תמיכתו בעובדים, ביום שבו מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס נרשם כאיש העשיר בהיסטוריה המודרנית והדיח מהתואר את ביל גייטס.

ה"פריים דיי" צפוי להימשך 36 שעות, במהלכן יוענקו הנחות ומבצעים אגרסיביים על שורה של מוצרים, וכל הטוב הזה שמור רק לחברי ה"פריים" (נרשמים חדשים זכאים ל-30 ימי התנסות חינם, ולאחר מכן החברות כרוכה בתשלום חודשי).

עבור אמזון, טרפת הקניות של ה"פריים דיי" באה לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירות: ב-Prime Day 2017 היקף המכירות של אמזון הוערך בכ-2.41 מילארד דולר (לפי אתר Statista). חברת הסטארט-אפ הישראלית Feedvisor, המתמחרת מוצרים בזמן אמת, בין היתר גם למוכרים באמזון, ערכה בשנה שעברה השוואה בין פעילות המכירות בזמן ה"פריים דיי" ולבין הפעילות כשבועיים לפניו. מהבדיקה עלה כי סך-כל המכירות באמזון בשעה 20:00 ביולי 10 (כאשר ה"פריים דיי" התחיל) עלו ב-118% (לעומת ב-26 ביוני). למחרת היום המכירות עלו ב-221% בהשוואה לשבועיים מוקדם יותר.

צילום מסך מתוך אמזון
 צילום מסך מתוך אמזון