קרן ARKW מדגימה: לעקוף את מדדי ההשוואה - זו חדשנות!

תחום החדשנות בטכנולוגיה, ובתוכו השימוש באינטרנט במגוון ערוצים - סחר מקוון, צריכת מדיה, גיימינג, שירותי ענן, סייבר ועוד - מניע כבר שנים את הכלכלה העולמית קדימה • כל אלו בסל של קרן ARKW, המחזיקה בכ-40 מניות של חברות המצטיינות בחדשנות בתחומי פעילותן

באידו. / צילום: רויטרס
באידו. / צילום: רויטרס

סקטור הטכנולוגיה בארה"ב הצטיין בביצועים חזקים מול שאר הסקטורים של שוק המניות האמריקאי, הן בשנה שעברה והן מתחילת השנה הנוכחית. יחד עם זאת, גם סקטור זה אינו אחיד מבחינת ביצועי המניות השונות, כאשר החברות שזכו להערצה המירבית בקרב המשקיעים הן חברות המתאפיינות בחדשנות רבה, בנאמנות לקוחות קצה ובשיעורי צמיחה גבוהים משמעותית מהממוצע בסקטור. משקיעים רבים מודעים למונח שנפוץ בשנים האחרונות: FANG - ראשי התיבות של 4 הענקיות פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל - אך מגוון החברות האינובטיביות אינו נעצר בשמות הללו, ומתפרס על פני סקטורים שונים מעבר לטכנולוגיה.

ישנן דרכים רבות להיחשף לאפיקי צמיחה בשוק המניות האמריקאי, הנהנים באופן בולט מביצועי יתר בסביבה הכלכלית הנוכחית, המלווה בצמיחה גלובלית מואצת, לצד שינוי התנהגות הצרכנים בערוצים מסורתיים מול ערוצי האינטרנט. תופעה זו של השימוש באינטרנט במגוון ערוצים, כגון רכישת מוצרים, צריכת מדיה, שימוש במידע ובמשאבי הענן ועוד, המכונה "Web 2.0", מהווה אחד ממנועי הצמיחה עבור סקטור הטכנולוגיה ועבור הכלכלה העולמית כולה.

המשקיעים המעוניינים להיחשף לתופעה זו בכלי השקעה אחד, עשויים להתעניין בקרן סל המכונה ARK Web x.0 ETF (סימול: ARKW), מטעם חברת הניהול ARK Investment Management, שהשיקה לפני מספר שנים מספר קרנות סל המתמקדות בנושאי החדשנות. קרן ARKW הושקה בספטמבר 2014, ומאז צברה היקף נכסים מכובד של כ-630 מיליון דולר, וזאת למרות דמי ניהול גבוהים יחסית של 0.75% בשנה.

סוד ההצלחה של קרן ARKW טמון בביצועים החזקים במיוחד, לאור העליות החדות באפיקי השקעה הקשורים לחדשנות. מאז ההשקה לפני כארבע שנים השיגה הקרן תשואה חיובית מרשימה של כ-180%, זאת בהשוואה לעלייה של כ-75% במדד הנאסד"ק ועלייה של כ-45% במדד ה- S&P500. מתחילת השנה, עלתה קרן ARKW בשיעור של כ-20% - תשואה כפולה מזו של הנאסד"ק וגבוהה משמעותית מעלייה של כ-2% בלבד במדד האמריקאי הרחב.

מציוצים עד שבבים מתקדמים

קרן סל ARKW מחזיקה בכ-40 מניות של חברות המצטיינות בחדשנות בתחומי פעילותן, מרביתן חברות גדולות בעלות שווי שוק של עשרות ואף מאות מיליארדי דולרים. התחומים הבולטים אליהם חשופה הקרן הם: מחשוב ענן וסייבר (כ-22% מסך החזקותיה), סחר מקוון (כ-22% מנכסי הקרן), ביג דאטה (כ-20% מהקרן), מדיה דיגיטלית (כ-9%) ותחום המובייל (כ-9%).

שמות ההחזקות הבולטות של קרן ARKW מוכרים היטב לצרכנים ברחבי העולם, המשתמשים במוצרים או בשירותים של חברות אלה, או לפחות מודעים להם. אלו כוללות את ענקית הסחר המקוון ושירותי הענן אמזון.קום (סימול: AMZN, כ-5.5% מהקרן), את היצרנית המובילה של כלי רכב חשמליים טסלה (TSLA, כ-5.5% מהקרן), רשת טוויטר (TWTR, כ-5% מהקרן), המספקת פלטפורמה לציוצים לקהל של מאות מיליוני משתמשים, ספקית פלטפורמה חדשנית לתשלומים האלקטרוניים Square (SQ, כ-4.5% מהקרן), חברת השבבים נבידיה (NVDA, כ-4% מהקרן), המייצרת שבבים לתחומים צומחים כמו גיימינג, חוות שרתי הענן ורכבים אוטונומיים, חברת athenahealth (ATHN, כ-4% מהקרן) המספקת שירותים מבוססי ענן עבור הרופאים ובתי החולים, אפל (AAPL, כ-3.8% מהקרן), נטפליקס, הפלטפורמה המובילה בעולם של שירותי צפייה ישירה באינטרנט (NFLX, כ-3.7% מהקרן), וכן חברות האינטרנט המובילות בסין - ביידו (BIDU) ועליבאבא (סימול: BABA). 

הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם