החברה האמריקאית-ישראלית ObserveIT מגייסת 33 מיליון דולר

מדובר בסבב גיון הון שני, סך גיוסי ההון של החברה עד כה מגיע ל-55 מיליון דולר • ObserveIT מפתחת מערכת הגנת סייבר שנועדה בעיקר למניעת דליפת מידע באמצעות עובדי החברה

חברת ObserveIT האמריקאית-ישראלית סגרה סבב גיוס הון שני בהיקף 33 מיליון דולר. בסבב השתתפו קרנות ומשקיעים אמריקאיים, בהם NightDragon Security, קרן השקעות הסייבר של דייב דה וולט, מי שהיה מנכ"ל McAfee ו-FireEye. עוד השתתפו בסבב הנוכחי קרן Spring Lake Equity Partners וקרן Bain Capital Ventures שהיא בעלת השליטה בחברה. סך גיוסי ההון של החברה עד כה מגיע ל-55 מיליון דולר.

חברת ObserveIT מפתחת מערכת הגנת סייבר כנגד איומים מתוך החברה, שנועדה למנוע בעיקר דליפת מידע באמצעות עובדי החברה (LDP). החברה הוקמה ב-2007 על ידי גבי פרידלנדר ואבי עמוס ובשנת בשנת 2013 נרכשה על ידי קרן Bain Capital, שהעבירה את מטה החברה לבוסטון והשאירה את מרכז הפיתוח בישראל. החברה מעסיקה כיום כ-150 עובדים מתוכם 70 בישראל. לחברה כ-1800 לקוחות ב-87 מדינות.

בשיחה עם "גלובס" אומר מייק מקי, מנכ"ל החברה כי סכום הכסף שגויס ישמש את החברה לצורך פיתוח הטכנולוגיה והרחבת היקף העסקים. לדבריו החברה צומחת בקצב של כ-65% בשנה והכנסותיה הגיעו ל-25 מיליון דולר ב-2017. הוא אמר כי אינו רואה אקזיט או הנפקה בשנים הקרובות אלא מאמץ לגדול ולהתרחב: "בשנים הקרובות ניקח את החברה לנקודה שבה היא תגיע להיקף הכנסות של 100 מיליון דולר, וכשנגיע לשם אולי נעשה עוד סיבוב גיוס שיאפשר לנו לצמוח ולהיות חברה של 500 מיליון דולר. זה אתגר שלנו - לבנות את החברה כחברה גלובלית".

האם ObserveIT היא חברה ישראלית או חברה שנרכשה על ידי חברה אמריקאית? מקי אומר כי בשוק הבינלאומי פחות מתעניינים בשאלה הזו: "אנחנו אומרים ללקוחות בגאווה שהחברה נוסדה בישראל וזה מקנה באופן אוטומטי יחס של כבוד לטכנולוגיה שלנו, אבל מה שהלקוחות באמת רוצים זה שירות גלובלי וגישה גלובלית כי מרביתם חברות גלובליות". לדבריו מיקומה של החברה בתל אביב ובבוסטון, שהן שני מרכזי אבטחת הסייבר המובילים בעולם אינו מקרי, ומאפשר לחברה גישה מצוינת לעולם אבטחת הסייבר הבינלאומי.

מקי מציין כי אחת המשימות הנוכחיות של החברה הוא הרחבת פעילות הפיתוח בישראל, ולשם כך בכוונתה לגייס עשרה עובדים כבר בטווח הקרוב ועוד עשרים בהמשך. הוא אמר כי במסגרת ההתרחבות החברה מתכננת לעבור למשרדים חדשים במגדל אלון.

המשקיע החדש, דייב דה וולט, מייסד קרן ההשקעות NightDragon Security ולשעבר מנכ"ל McAfee ו-FireEye אמר: "האיומים הפנימיים הם האיומים הגדולים ביותר הניצבים בפני ארגונים כיום, אשר מתקשים להגן על הנכסים היקרים ביותר שלהם. ObserveIT ניצבת בעמדה מצוינת להתמודד עם האתגרים האלה באופן ישיר, משום שהיא מאפשרת לארגונים לחשוף התנהגות משתמשים מסוכנת בזמן אמת, תוך מניעת דליפות נתונים".

החברה דיווחה על קצב אימוץ מהיר של הגרסה האחרונה של המערכת לניהול האיומים הפנימיים ObserveIT 7.5: בשנה האחרונה החברה הגדילה את מספר העסקאות עם הלקוחות ב-185% תוך הגדלת העסקאות עם לקוחות חדשים ביותר מ-250%.