לצוד את בלוני התבערה מעזה: חברה מב"ש חושפת רחפן חדש

חברת רובוטיכאן מבאר שבע חושפת את הרחפן החדש שלה • ובינתיים - בלון תבערה נחת בגן ילדים בדרום

הרחפן שמסוגל להתמודד עם טרור העפיפונים
הרחפן שמסוגל להתמודד עם טרור העפיפונים

חברת רובוטיכאן מבאר שבע, שעוסקת בפיתוח של כלים רובוטיים אוטונומיים מצטרפת למאבק בבלוני ובעפיפוני התבערה שמופרחים לעבר השדות החקלאיים בעוטף עזה מכיוון הרצועה: בשבועות האחרונים החברה החלה להפעיל בדרום את הרחפנים הייעודיים שלה, המכונים GOSHAWK בניסיון לצמצם את גל השריפות ביישובי העוטף.

מערכת הרחפנים של רובוטיכאן מופעלת במספר מוקדים בסמוך לגדר הגבול עם עזה, ומקושרת למערכות המאפשרות את הכוונתם אל הבלון או אל העפיפון שמופרחים לעבר שטח ישראל. המערכת פועלת חיישם אלקטרו-אופטי המכוון את הרחפן במדוייק אל הבלון- ומנטרלת אותו. לאחר היירוט, בכוחו של הרחפן לחזור עצמאית אל המפעיל שלו וזאת, באמצעות מערכת הפעלה אוטומטית ובלי מעורבות אדם.

מנכ"ל רובוטיכאן ואחד מבעליה הוא חגי בלשאי. החברה הוקמה ב 2013, פועלת מבאר שבע ומעסיקה כ 20 עובדים. מייסדיה הם בוגרי אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. החברה לוקחת חלק פעיל קהילת היזמות הדרומית 7TECH, שמונה מעל 15 אלף חברים. פיתוחים אחרים שלה בתחום הרובוטיקה ליישומים שונים- נמכרים בארץ ובעולם.

גורמים ביטחוניים אמרו במהלך השבועות האחרונים כי המאמצים למיגור טרור העפיפונים והבלונים מכיוון עזה, כוללים שילוב של מספר טכנולוגיות ובהן רחפנים מתקדמים- שבכוחם לזהות ולנטרל במהירות את האיומים המופנים לעבר השדות והישובים ברחבי הדרום.

בתוך כך, בלוני תבערה המשיכו להגיע מעזה לישראל גם היום, ובשעות הצהריים בלון כזה נמצא בחצר של גן ילדים באחד היישובים בעוטף עזה. לא היו נפגעים וחבלני משטרה שהוזעקו למקום וידאו כי הבלון לא נשא מטען חבלה.

זמן קצר לפני כן צה"ל תקף באמצעות כלי טייס חולייה שעסקה בשיגור של בלוני תבערה לעבר ישראל מצפון הרצועה. עד הצהריים פרצו כעשר שריפות באזור העוטף- בעקבות הפרחת בלוני תבערה.