דיווחים: אקוודור תסגיר את מייסד ויקיליקס לרשויות הבריטיות

ככל הנראה, אקוודור תסיר את הגנות מבקש המקלט שהעניקה לג'וליאן אסנג' ותגרש אותו מהשגרירות שלה בלונדון כבר בשבוע הבא • אסנג' בן ה-47 נמצא בשגרירות מאז 2012, כדי להימנע מהסגרה לשוודיה, שם רצו לחקור אותו בהאשמות של תקיפה מינית ואונס

ג'וליאן אסנג' מייסד וויקיליקס / רויטרס
ג'וליאן אסנג' מייסד וויקיליקס / רויטרס

אקוודור מתכננת להסגיר את מייסד וויקיליקס  ג'וליאן אסנג' לרשויות הבריטיות, לפי דיווחים. ככל הנראה, אקוודור תסיר את הגנות מבקש המקלט שהעניקה לאסנג', ותגרש אותו מהשגרירות שלה בלונדון כבר בשבוע הבא. בשבוע שעבר עיתון The Times of London דיווח כי בכירים בממשל הבריטי דנים באופן אינטנסיבי בגורלו של אסנג'.

אסנג' בן ה-47 נמצא בשגרירות מאז 2012, כדי להימנע מהסגרה לשוודיה, שם רצו לחקור אותו בהאשמות של תקיפה מינית ואונס. אסנג' כבר לא מבוקש לחקירה בשוודיה, אך למרות זאת בחר שלא לעזוב את שגרירות אקוודור מתוך חשש שארה"ב תבקש להסגיר ולעצור אותו בשל דליפתם של מסמכים מסווגים לויקיליקס.

בחודש מארס השנה נמנעה מאסנג' הגישה לאינטרנט מתוך השגרירות לאחר שהפר הסכם עליו חתם, שאוסר עליו להשתמש בחיבור כדי להתערב בעניינן של מדינות אחרות. זאת לאחר שאסנג' פרסם פוסטים שביקרו את מעצרו של נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פויגדמונט, ואת הגירוש של הנציגים הרוסים בעקבות ההרעלה של מרגל לשעבר בבריטניה.

היחס אל אסנג' הוקשח מאז שלנין מורנו נבחר לנשיא אקוודור בחודש מאי. מורנו כינה את אסנג' "האקר", "בעיה מובנית" ו"אבן בנעל".