התאגיד נפרד מהמונדיאל עם שבוע די מוצלח להשקות החדשות

שבוע שני רצוף שבו רשת מובילה על קשת בקרב בין הערוצים המסחריים, בזכות הדומיננטיות של "האח הגדול" ו"משחקי השף" • השבוע תכניס קשת תוכנית גדולה נוספת למערכה - "נינג'ה ישראל"

זוכת מונדיאל 2018 - נבחרת צרפת / צילום: רויטרס
זוכת מונדיאל 2018 - נבחרת צרפת / צילום: רויטרס

גמר המונדיאל ומשדר הסיכום שהועבר בעקבותיו בתאגיד השידור "כאן" מוליכים את טבלת הרייטינג בשבוע שעבר, אך במונחי שוק הטלוויזיה, אלה כבר שייכים לעבר הרחוק. השבוע החולף עמד כבר בסימן פוסט-מונדיאל, ולמרות שעוד מוקדם מאוד לקבוע מסמרות לגבי מצבו של התאגיד בעידן הזה, אפשר לומר שהשבוע הראשון לאחר המשחקים, שבו הושקו על-פי תכנון מראש שורה של תוכניות חדשות, יכול לתת לקברניטיו סיבות לאופטימיות זהירה.

בראש ההשקות המוצלחות עומדת הסדרה המקורית "שטוקהולם" שהופקה בשיתוף עם קשת - שפרק הפתיחה שלה הניב 8.1%, ואחריה הפרק של השני של הדוקו-ריאליטי "יחידה מעורבת", שרשם 5.2% (הפרק הראשון, ששודר ביום הגמר, רשם 9.4%, נתון שאינו רחוק מכניסה לעשירייה הפותחת, כשבפרמטר של צפיית פרטים בכלל האוכלוסייה הוא נמצא במקום השמיני עם 312 אלף צופים).

בתווך שודרו גם שני פרקים של השעשועון "המרדף", שהצליח גם לפני המונדיאל, שרשמו נתונים גבוהים במונחי הערוץ: 6.7% ו-6.5%. השקות אחרות רשמו נתונים נמוכים יותר, ובשבוע הבא, כשכבר לא יהיה מדובר בפרקי הפתיחה המסקרנים, המבחן יהפוך קשה יותר. 

רייטינג
 רייטינג

בקרב בין הערוצים המסחריים מדובר בשבוע נוסף שבו ידה של רשת על העליונה. גם השבוע היא רושמת נתון גבוה יותר בפרמטר של רייטינג הפריים-טיים הממוצע בשבוע כולו (20:00 עד 23:00) - שכולל גם את החדשות המשותפות שבהן קשת חזקה יותר - עם 10.5% מול 10.1%. "האח הגדול" (מקומות 3 ו-4) ו"משחקי השף" (5 ו-8) מוסיפות להיות שתי התוכניות החזקות ביותר בפריים-טיים, כש"אביב או אייל" - בשבוע החולף עם ממוצע 12.5% לשלוש התוכניות ששודרו ומקום 7 - כנראה כבר לא תצליח להאפיל עליהן. השבוע תוסיף קשת למערכה גם את "נינג'ה ישראל", התותח הגדול השני שלה לעונת הקיץ, ויהיה מעניין לעקוב אחר ביצועיה.

ערוץ 10 עם ממוצע פריים של 5.8%, כשהתוכנית הבולטת בו היא הסרט "סיפורו של שוקי זיקרי" עם 8.1%.