מנועי בית שמש תייצר מוצר חדש עבור MTU בכ-53 מיליון דולר

מדובר בהרחבה השלישית להסכם מסגרת ארוך טווח שנחתם בין שתי החברות בשנת 2017 • סך היקף הסכם המסגרת צפוי לעמוד על כ-130 מיליון דולר

נמשכת הצמיחה בפעילותה של חברת מנועי מנועי בית שמש  (מב"ש). החברה, שבשליטת קרן פימי (מחזיקה כ-43% מההון) דיווחה הבוקר (ב') כי חתמה על הסכם פיתוח וייצור מוצר חדש לחברת המנועים התעופתיים MTU AERO ENGINES הגרמנית.

זו ההרחבה השלישית להסכם מסגרת ארוך טווח שנחתם בין שתי החברות בשנת 2017. במסגרת העסקה החדשה עליה דיווחה היום החברה, תפתח ותייצר מב"ש מוצר חדש נוסף עבור MTU למנועים מתקדמים בשוק האזרחי. סך היקף הסכם המסגרת צפוי לגדול בכ-53 מיליון דולר נוספים על פני 13 שנות ייצור (2018-2030) ולעמוד על כ-130 מיליון דולר.

לדברי החברה, ברשותה כיום הסכמי מסגרת ל-13 השנים הבאות (עד 2030) בסך מצטבר של כ-1.3 מיליארד דולר. הזמנות צפויות אלה מעידות על פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של מנועי בית שמש בשנים הקרובות.

מנועי בית שמש עוסקת בתחום המנועים למטוסים תחת שני מגזרי פעילות שונים: ייצור חלקים למנועי סילון ובהם יציקות מדויקות של חלקי מתכת. מדובר בחלקים היותר מסובכים שקיימים במנועי המטוסים, וכיום מעט מאוד חברות בעולם יודעות לייצרם; המגזר השני הוא מגזר מנועים, שכולל שיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ומנועי סילון. החברה פונה הן לשוק התעופה האזרחי והן לצבאי, אולם מרבית מכירותיה כיום הן לשוק האזרחי.

במסגרת פעילות החלקים למנועי סילון מייצרת מנועי בית שמש חלקים עבור יצרניות המנועים הגדולות בעולם, תחת הסכמי מסגרת של קבלנות משנה. בדצמבר 2015 חתמה מנועי בית שמש על הסכם מסגרת עם MTU, שהוארך לאחר מכן מספר פעמים.

מניית החברה מגיבה להודעה בעלייה של 2% ומשלימה התקדמות של 34% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-720 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון של 2018 סיימה מב"ש עם הכנסות של 24.8 מיליון דולר, המשקפות גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לאחר התאמות בין מגזריות הסתכם הרווח התפעולי ב-2.8 מיליון דולר, ושיקף צמיחה של 51% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל בשיעור מתון יותר של 13% ל-2.1 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה רשמה הוצאות מס של 346 אלף דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל נרשמו דווקא הכנסות מס של 131 אלף דולר שהגדילו את הרווח הנקי.

רם דרורי, מנכ"ל החברה, ציין היום כי "כפי שציינו בעבר, MTU הגרמנית הינה לקוח אסטרטגי ומוביל בתחום התעופה העולמי ואנו גאים שהחברה בחרה במנועי בית שמש לפיתוח וייצור החלק החדש ובכך שוב מרחיבה הסכם מסגרת עם מנועי בית שמש. לקוחותינו האסטרטגיים מביעים אמון ביכולותיה ובמקצועיותה של החברה, דבר המייצר קרקע פוריה להמשך שיתופי פעולה נוספים בעתיד".