דויטש ובירם לא שיחזרו בסאנפלאואר את הצלחתם באקסלנס

חברת סאנפלאואר, שאליה נכנסו השניים לאחר האקזיט המרשים בבית ההשקעות שהקימו, מוכרת החזקותיה בתחום הסולארי • מניית סאנפלאואר איבדה 35% מאז רכישת השליטה ב-2007

עשור לאחר השקעה ראשונה שביצעה חברת סאנפלאואר בתחום האנרגיה הסולארית, היא נפרדת כעת מפעילות זו, והיום (ב') עדכנה כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה בתחום תמורת כ-3 מיליון שקל. מדובר בזכויותיה (60%) בחברת סאנפלאואר פרויקטים, המחזיקה בפעילות הפוטו-וולטאית (סולארית) שלה בישראל, וכוללת קצת יותר מ-4 מגוואט - פרויקט אלון תבור, שבו שני מתקנים סולאריים בינוניים בהספק מצטבר של כ-2.2 מגוואט, ופרויקט צופר פארן, הכולל מתקנים סולאריים קטנים בהספק מצטבר של כ-2 מגוואט.

בסאנפלאואר, הנמצאת בשליטת רוני בירם וגיל דויטש, ציינו כי במקרה שבו העסקה תושלם כמתוכנן, היא תרשום רווח של כ-10 מיליון שקל, "הנובע מגריעה של כלל הנכסים, ההתחייבויות של סאנפלאואר פרויקטים והזכויות שאינן מקנות שליטה". ההסכם בין הצדדים, שהשלמתו כפופה לכמה תנאים - ובהם אישור רשות החשמל ותיקונים בהסכמי המימון מול הבנק המממן - קובע כי סאנפלאואר תהיה זכאית להכנסות מהפרויקטים הנמכרים עד סוף השנה, וכאמור, לאחר השלמתו "לא תחזיק החברה בפרויקטים סולאריים".

אל פעילות האנרגיה הירוקה נכנסו דויטש ובירם ב-2007, בד בבד עם אקזיט מרשים שביצעו ממימוש החזקותיהם בבית ההשקעות אקסלנס, שאותו הקימו יחד לפני יותר מ-20 שנה, ואשר את מניות השליטה בו מכרו לחברת הביטוח הפניקס של יצחק תשובה, תמורת סכום של כ-800 מיליון שקל. בסאנפלאואר הצלחתם פחותה בהרבה, בלשון המעטה; מאז רכשו את השליטה בחברה, בחודש מאי 2007, ועד היום, איבדה מניית החברה כ-35% משוויה והיא משקפת כיום לסאנפלאואר  שווי שוק של כ-215 מיליון שקל.

זמן קצר לאחר שהשליטה בסאנפלאואר (אז בשמה הקודם גילץ) נרכשה על-ידי בירם ודויטש, דיווחה החברה על רכישת פארק סולארי בספרד. מאז התרחבה פעילותה בתחום בספרד ובאיטליה, וכן בישראל, ומומשה בהדרגה, והמכירה האחרונה באיטליה הושלמה לפני כחודשיים. כעת נותרה סאנפלאואר עם פעילות בתחום אנרגיית הרוח בפולין, ועם החזקה בשטחי מסחר ומשרדים בצומת רעננה, המושכרים בעיקר לחברת אמדוקס.