תוכנית פינוי בינוי בנתניה: 870 דירות חדשות במקום 208 ישנות

התכנית מתפרשת על שטח של כ-27 דונם, בחלקה הדרומי של העיר • בנוסף, תכלול התוכנית 4,294 מ"ר עבור שטחי ציבור וישמשו לשימושים קהילתיים, תרבותיים וחינוכיים

שכונת נורדאו בנתניה - הדמיה / קרדיט: אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים
שכונת נורדאו בנתניה - הדמיה / קרדיט: אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה להפקיד תוכנית פינוי-בינוי בשכונת נורדאו בנתניה.

התכנית מתפרשת על שטח של כ-27 דונם, בחלקה הדרומי של העיר. במסגרת התוכנית מוצע להקים 870 יחידות דיור חדשות שיוקמו ב-14 מבני מגורים בני 9 עד 24 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 174 יוקצו עבור דירות קטנות. מבני המגורים החדשים יוקמו במקום 8 מבני רכבת (טוריים) במצב פיזי ותחזוקתי ירוד ובהם 208 יחידות דיור קיימות שיפונו במסגרת התוכנית.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת גם 4,294 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו במבני במגורים, וישמשו לשימושים קהילתיים, תרבותיים וחינוכיים.

מהותמ"ל נמסר כי: "בתוכנית ניתן דגש על חיזוק קישוריות ונגישות להולכי רגל ויצירת מרחב פנימי משותף עבור דיירי המתחם. במהלך עבודת התכנון נערכו מספר כנסים לשיתוף הציבור ואף נערך סקר ללימוד מאפייני האוכלוסייה במתחם ותכנון המתחם נערך תוך התייחסות להשתלבות המתחם במרקם הבינוי בשכונה, זאת בראיית פני עתיד ועם התקדמות תכניות התחדשות נוספות".

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה היום כי: "לאחר תיקון החוק והרחבת סמכויותיה של הותמ"ל, היא פועלת במרץ לקידום תכניות להתחדשות עירונית המוגשות לה, זאת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות בהן נמצאות התכניות. התכנית שהוחלט להפקידה היום, בקרית נורדאו בנתניה היא תכנית חשובה המהווה קטר אשר ימשוך אחריו את יתר התכניות המפורטות במתחם, ובכך יובילו להתחדשות האזור כולו. התכנית נערכה תוך תשומת לב מרשימה לצורכי הדיירים המתגוררים במתחם והיא מבטיחה כי הבנוי במתחם יכלול איכויות עירוניות ואדריכליות גבוהות".

התוכנית הוגשה על ידי עיריית נתניה באמצעות אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים ובניהול אדריכלית גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע.