נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניית נוקיה נפלה בכ-5%

במהלך פגישת טראמפ והנציבות האירופית לא הגיעו המנהיגים להסכמות בנוגע להצהרותיו של טראמפ כי בכוונת ארה"ב להטיל מכסים על מכוניות מאירופה, אולם יונקר מסר כי לא יוטלו מכסים נוספים כל עוד המשא ומתן נמשך • הרווח התפעולי של נוקיה צנח ב-42% • פצצה התפוצצה מחוץ לשגרירות בבייג'ין בלי שגרמה נזק או פגעה באיש, מלבד האדם שהפעיל אותה

בורסת פרנקפורט / צילום: .ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: .ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה ירוקה. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה אדומה, כשהבורסות הגדולות נסוגות לאחר פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, שהתקיימה בבית הלבן בוושינגטון. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות.

 

כאמור, אמש נפגשו נשיא ארה"ב ונשיא הנציבות האירופית. שני המנהיגים דנו בקשת נרחבת של נושאים במהלך הפגישה - החל מחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין אירופה לארה"ב וכלה בשיתוף יחסי המסחר. 

לדברי טראמפ, שתי המעצמות הכלכליות יחלו במשא ומתן באופן מיידי לגבי כמה וכמה נושאים, שיכללו את נושא "אפס מכסים" על מסחר וקמעונאות, ושיתוף פעולה הדוק בנושאי האנרגיה.

במהלך הפגישה לא הגיעו המנהיגים להסכמות בנוגע להצהרותיו של טראמפ כי בכוונת ארה"ב להטיל מכסים על מכוניות מאירופה, אולם יונקר מסר כי לא יוטלו מכסים נוספים כל עוד המשא ומתן נמשך. אנליסטים ציינו בסוף הפגישה כי בין שלל הנושאים שעלו בפגישה, הקריטי ביותר והאיום הגדול ביותר על כלכלת ארה"ב הוא נושא המכסים על רכבים. יונקר סיפר טרם הפגישה כי זו אחת הסיבות שהגיע לארה"ב לפגישה עם טראמפ.

עוד אמר יונקר כי הגיע להסכמה עם טראמפ כי כל עוד נמשך המשא ומתן, "נעצור כל הטלת מכסים נוספת ונעריך מחדש את המכסים שהוטלו מוקדם יותר השנה על אלומיניום ועל פלדה".

איירבוס  עקפה את תחזיות האנליסטים לדוחות הרבעון השני. הרווח התפעולי המתואם של החברה הוכפל ל-1.15 מיליארד אירו וההכנסות עלו ב-8% ל-14.85 מיליארד אירו. 

נוקיה  גם דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני, אך לא הצליחה לעמוד בתחזיות השוק. הכנסות החברה ירדו ב-6% והסתכמו ב-5.3 מיליארד אירו. הרווח התפעולי צנח ב-42% ועמד על 334 מיליון אירו זאת בשל ירידה במכירות בסין ושחיקה בשולי הרווח. 

אדם יחיד הפעיל פצצה ליד שגרירות ארה"ב בבייג'ין, כך מסר דובר השגרירות ל-CNBC. לא היו נפגעים, למעט המחבל. משטרת סין מסרה כי המחבל פוצץ פצצה דמוית זיקוק ליד השגרירות ונפגע בידו. מדובר בגבר סיני בן 26. הרשויות לא מסרו מניע למעשה.  

עדי ראייה דיווחו בטוויטר כי המשטרה עצרה אישה ש"שפכה דלק על עצמה" מחוץ לשגרירות בסביבות השעה 11:00 שעון בייג'ין, לא ברור אם יש קשר בין האירוע הזה לפיצוץ שהתרחש מאוחר יותר. לפי "הניו יורק טיימס", הפיצוץ התרחש בשעה 13:00 בשעון בייג'ין והוא נשמע למרחקים. נציג השגרירות האמריקאית אמר ל-CNBC כי השגרירות תשחרר הצהרה רשמית בהמשך. לא הייתה התייחסות לנזק או נפגעים בשל הפיצוץ. דיווח של דאו ג'ונס ציין כי הפצצה התפוצצה מחוץ לשגרירות והנפגע היחיד הוא המחבל. 

משתמשי טוויטר מבייג'ין העלו סרטונים שבהם רואים עשן שיוצא מאזור השגרירות:

עד ראייה דיווח ל"רויטרס" כי הוא ראה את המשטרה הסינית בוחנת רכב חשוד ליד השגרירות האמריקאית. עדי ראייה נוספים דיווחו שליד השגרירות היו 7-8 רכבי משטרה וכי הכביש ליד המבנה נסגר לתנועה. 

שוטר מרחיק עיתונאים מזירת הפיצוץ ליד שגרירות ארה"ב היום / צילום: רויטרס
 שוטר מרחיק עיתונאים מזירת הפיצוץ ליד שגרירות ארה"ב היום / צילום: רויטרס

השוקים בסין העמיקו את הירידות במהלך יום המסחר, ונרשמות נפילות ברוב המדדים, בהם מניות הרכב, מניות הטק והאנרגיה. מדד ההנג סאנג רשם ירידות של 0.44%.

 

הניקיי היפני ירד ב-0.12%. הקוספי עלה ב-0.71%. ה- S&P/ASX 200 האוסטרלי ירד ב-0.05%.