אפל תשתמש רק במודמים של אינטל באייפון הבא

"אפל מתכוונת להשתמש במודמים של המתחרה שלנו בלבד באייפונים הבאים שיושקו" רמז מנהל התחום הפיננסי של קוואלקום במהלך שיחת משקיעים • נכון להיום, אינטל וקוואלקום הן הספקיות היחידות לרכיבים הנ"ל באייפון

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

אפל תשתמש במודמים של אינטל בלבד באייפונים שייצאו ב-2018, כך משתמע מדבריו של מנהל התחום הפיננסי של קוואלקום, ג'ורג' דיוויס. הדברים נאמרו במהלך שיחת המשקיעים של קוואלקום לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה. דיוויס אמנם לא ציין מפורשות את שמה של אינטל , אך אמר כי "אפל מתכוונת להשתמש במודמים של המתחרה שלנו בלבד באייפונים הבאים שיושקו". אינטל וקוואלקום הן נכון להיום הספקיות היחידות לרכיבים האלה באייפונים.

הדברים מתחברים לתחזית של האנליסט מינג-צ'י קו מחברת KGI, שמתמחה בחברת אפל, שאמר כי אפל מתכננת להפסיק להשתמש במודמים הסלולריים של קוואלקום בשל סכסוך משפטי בין השתיים. אפל תבעה את קוואלקום ב-2017 על חיוב יתר עבור שימוש במודמים, ובתגובה קוואלקום תבעה את אפל על הפרת פטנטים ושיתוף סודות מסחריים עם אינטל. לאחר מכן השתיים המשיכו להגיש תביעות נוספות זו נגד זו.

מוקדם יותר החודש גל שמועות ודיווחים גרס כי אפל תפסיק להשתמש גם במודמים של אינטל, בדגמי האייפון שייצאו ב-2020, וכי היא עשויה לשלב במקומם מודמים של היצרנית הטייוואנית MediaTek. אינטל הכחישה את הדיווחים ואמרה לאתר VentureBeat כי "ההסכמים עם לקוחותינו ומפת הדרכים שלנו בכל הנוגע לפתרונות הדור החמישי, לתקופה שבין 2018 ל-2020, לא השתנו".