"יועצי בחירות של יו"ר לשכת השמאים מונו ליועצי הלשכה"

זאת, כך נטען, בעלות של כמיליון שקל • אומיד סולימני, מ"מ יו"ר הלשכה: דורש מהיו"ר מסילתי להראות אסמכתאות לתשלומים על עבודתם למענו • מסילתי: "הטענות מגוחכות ונובעות מעסקנות פנימית ומרושעת"

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין / צילום: אילל יצהר
חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין / צילום: אילל יצהר

ביקורת בלשכת שמאי המקרקעין על היו"ר חיים מסילתי, לאחר שמינה לתפקידי ייעוץ בלשכה שני יועצים ישירים שלו מתקופת הקמפיין לראשות הלשכה, ועוד חברת ייעוץ הקשורה לחברת ייעוץ שלו בקמפיין לבחירות לראשות הלשכה, בהן זכה בפברואר 2017. שלוש החברות הללו קיבלו תפקידי ייעוץ עבור לשכת השמאים. ממלא-מקומו, אומיד (עודד) סולימני, דורש ממסילתי להציג אסמכתאות לכך שהוא שילם בקמפיין תמורה נאותה ויסיר את החשש שהמינויים אינם תמורה עבור שירותים שניתנו בקמפיין באופן פרטי.

בישיבת ועד הלשכה הראשונה אחרי בחירתו של מסילתי ליו"ר, שהתקיימה בעיריית ירושלים ב-5.4.17, הוא ביקש וקיבל אישור להתמנות ליו"ר ועדת הכספים, שתקבל גם את הסמכויות של ועדת ההתקשרויות של הלשכה. 

אומיד סולימני/ צילום: תמונה פרטית
 אומיד סולימני/ צילום: תמונה פרטית

לטענת סולימני, מסילתי הביא לכך, ששלושה יועצים אלה קיבלו חוזי ייעוץ בלשכה אחרי בחירתו, ולפי חישוב של שכר הטרחה שהם יקבלו בתקופת כהונתו של מסילתי, שלוש שנים, יהיה בין 900 אלף למיליון שקל. 

חברות הייעוץ שבהן מדובר הן:

חברת "גלעד יחסי ממשל ולובינג", שהיא חברה בת ב"קבוצת גלעד", שבה חברה בת נוספת בשם "פרו אסטרטגיה", שניהלה את קמפיין הבחירות של מסילתי. "גלעד יחסי ממשל ולובינג" נבחרה לתפקיד הלוביסטית של לשכת השמאים. החברה השנייה היא משרד "אורנה פרי יחסי ציבור", אשר שימשה אשת יחסי הציבור של מסילתי בקמפיין שלו לראשות הלשכה. החברה השלישית שמונתה כיועצת הלשכה היא חברת "לוסון את עשת" לניהול תחום הניו-מדיה, שהייתה חברת הניו-מדיה של מסילתי בקמפיין שלו לראשות הלשכה.

יועצי הלשכה נבחרו בהליך מסודר"

סולימני טוען, כי אם מסילתי השתתף בבחירת היועצים, מדובר בניגוד עניינים, וכי הוא עצמו לא זומן להשתתף בעניינים אלה כממלא-מקום היו"ר. בפנייתו אומר סולימני: "כאשר כספי דמי החבר שלנו משולמים לגורמים שנתנו שירותים למסילתי כאמור, הפגת חשש טבעי - לפיו הכספים מהווים תמורה כלשהי לשירותים שקיבל ערב הבחירות - תבוא לידי ביטוי בהצגת אסמכתאות המעידות כי שולמה לגורמים אלו התמורה המלאה והסבירה טרם העסקתם בלשכה".

בתגובה לשאלות שהופנו למסילתי נמסר: "הנהגת הלשכה והיו״ר עובדים בהתנדבות מלאה כדי להביא לשיפור מקצוע שמאות המקרקעין ופרנסתם של השמאים בישראל. הטענות שהופנו מגוחכות, מיותרות ונובעות מעסקנות פנימית ומרושעת, הפוגעת בכל שמאי המקרקעין בישראל, וזאת על אף הנזיפה שקיבלו מבית הדין של הלשכה רק בחודש שעבר, שם קבע בית הדין פה אחד כי 'גורמים בלשכה עושים שימוש ציני במידע פנים לשכתי לטובת צרכיהם האישיים'. יו״ר הלשכה מעולם לא ביקש פרוטה עבור עצמו מהלשכה. יועצי הלשכה נבחרו בהליך מסודר.הנהגת הלשכה ומוסדותיה ימשיכו לפעול למען הגדלת עוגת הפרנסה בעבור כל חברי הלשכה, זאת תוך פריסת ארצית של הפעילות וקידום נושאי חקיקה חשובים".

"יש לו חשבוניות"

מחברת "אורנה פרי יחסי ציבור" נמסר בתגובה: "חברתנו הייתה אחראית על יחסי הציבור והדברור של חיים מסילתי במשך ארבע שנים טרם נבחר ליו"ר הלשכה. מר מסילתי שילם בתקופה זו ריטיינר כפי שנהוג בתעשייה. לאחר זכייתו של מסילתי, ההסכם עימו הסתיים. כעבור מספר חודשים בהם לא ייצגנו את חיים מסילתי, קיבלנו פנייה מהלשכה, נבחנו על ידי ועדה וחתמנו על הסכם פעילות מול הלשכה. לחברתנו ניסיון רב בדברור וייעוץ תקשורתי לארגונים שונים במשק. אנחנו עושים זאת בהצלחה מזה שנים רבות. אנו גאים לדברר גם את לשכת שמאי המקרקעין ולהסביר עד כמה מקצוע שמאות המקרקעין חשוב למשק".

נוי לוסון הבעלים של חברת "לוסון את עשת" אומר: "חיים מסילתי שילם ושילם טוב. יש לו חשבוניות ואם הוא ירצה להציג אותן זה עניין שלו, ואפשר לבדוק את זה".

מחברת "גלעד יחסי ממשל ולובינג" נמסר: "חברת גלעד לובינג החלה עבודתה מול לשכת שמאי המקרקעין ביוני 2017 ואין לה כל קשר לקמפיים המדובר טרום בחירת היו"ר מסילתי".