הארלי דיווידסון קורצת לרוכבים צעירים: תשיק אופנועים קטנים

האופנועים הקטנים מיועדים גם לשווקים בחו"ל, בייחוד להודו

 

 

אופנוע גדול של הארלי דיווידסון / צילום: רויטרס, Fabian Bimmer
אופנוע גדול של הארלי דיווידסון / צילום: רויטרס, Fabian Bimmer

הארלי-דיווידסון תוסיף אופנועים קטנים ומגוונים יותר לקו מוצריה כדי למשוך רוכבים צעירים יותר ולהגדיל את מכירותיה. מכירות אופנועי החברה המפורסמת בארה"ב יורדות זה שלוש שנים. המכירות לצרכן ברבעון אפריל-יוני השנה ירדו ב-6.4% ביחס לרבעון המקביל ב-2017.

"זהו אחד מרגעי המפתח הללו בהיסטוריה שלנו שבהם נחוץ מהלך נועז כדי להבטיח את העתיד שלנו", אמר המנכ"ל מאט לבאטיץ' במסיבת עיתונאים.

הארלי ממילווקי מסרה שהיא תשיק קו של אופנועים במשקל בינוני החל ב-2020, כולל הניסיון הראשון שלה ב"אופנוע הרים" שיכול לרכוב על דרכים לא סלולות.

ב-2022, החברה מתכננת להשיק דגם נוסף של אופנוע כזה, שהיא מכנה "אופנוע הרפתקאות", ועוד כמה דגמים במשקל בינוני לרכיבת כביש.

הארלי מתכננת גם להוסיף אופנועים קטנים לשוק האסיאני, שייוצרו עם שותף ששמו לא נחשף. האופנועים הללו, שיהיו מצוידים במנועים קטנים, יתגברו את קו המוצרים שמיועדים לשווקים בחו"ל שצומחים במהירות, בייחוד להודו, שבה צמיחת מכירות אופנועים קלים היא בקצב של 25% בשנה.

הארלי מסרה עוד שאופנוע חשמלי, LiveWire, ישוחרר לשוק בשנה הבאה. החברה גם תגביר את מאמציה לשמור על מכירות האופנועים המסורתיים הגדולים שלה. חלקה של החברה בשוק האופנועים הגדולים בארה"ב ירד ברבעון השני השנה ל-48.4% מ-50.4% ברבעון הראשון. 

i
 i

העיצובים המוקדמים של הדגמים החדשים כולל הדגם החשמלי שונים משמעותית מהעיצוב המסורתי של הארלי, שנשאר פופולרי בקרב הגרעין הקשה של הלקוחות המבוגרים יותר. הארלי מקווה שהאופנועים החדשים יקרצו ללקוחות צעירים חדשים. החברה מתכננת גם לפתוח סוכנויות מכירות קטנות במרכזים עירוניים.

"אנחנו יודעים מה הלקוחות מחפשים", אמר המנכ"ל לבאטיץ'. "יש לנו המון התלהבות של אנשים שמחכים שנביא את המוצרים שלנו לשוק".

הארלי מתכננת להוסיף עד 100 דגמים חדשים ומחודשים כדי למשוך שני מיליון קונים בארה"ב בעשור הקרוב, ובמקביל להגדיל את המכירות בעולם ל-50% מהסך שלה, מ-38% כעת.

ביוני הודיעה החברה שהיא תעביר את ייצור האופנועים שנמכרים באירופה מארה"ב לחו"ל כדי להימנע מתשלום המכסים האירופיים. אלה באו בתגובה למכסים שהטיל ממשל טראמפ על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב.

טראמפ מתח ביקורת על החלטת הארלי להוציא ייצור מארה"ב. לבאטיץ' אמר החודש שהמהלך הכרחי כדי להשאיר את העלויות לצרכן האירופי ברמתן הנוכחית.

הארלי צופה שהדגמים החדשים ואסטרטגיית המכירות החדשה שלה יניבו תוספת הכנסה של 1.5 מיליארד דולר עד שנת 2022, עם תוספת רווח לפני מס של 250 מיליון דולר. החברה תממן את ייצור ושיווק הדגמים החדשים ב"צמצום עלויות מקיף והקצאה מחדש של השקעות ומשאבים מתוכננים".

הכוונה היא לסגור מפעל הרכבה בקנזס סיטי, מיזורי, בשנה הבאה, ולשלוח הביתה כ-800 עובדים, ולהעביר ייצור למפעל ביורק שבמדינת פנסילבניה, שאליו יגויסו 450 עובדים חדשים.