פייסבוק זיהתה ניסיונות השפעה על הבחירות לסנאט בארה"ב

הודיעה היום כי הסירה 32 חשבונות ועמודים מזויפים מפייסבוק ואינסטגרם, לאחר שזיהתה "התנהגות מתואמת ולא אותנטית" והסיקה כי מדובר בקמפיין השפעה על הבחירות

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

פייסבוק זיהתה ניסיונות לניצול הפלטפורמה לצורך התערבות חיצונית בבחירות האמצע של ארה"ב. החברה הודיעה היום (ג') כי הסירה 32 חשבונות ועמודים מזויפים מפייסבוק ואינסטגרם, לאחר שזיהתה "התנהגות מתואמת ולא אותנטית" והסיקה כי מדובר בקמפיין השפעה על הבחירות.

לדברי פייסבוק, לא ניתן היה לקשור את הקמפיין לרוסיה, והרשת החברתית הודתה כי היא לא יכולה לקבוע בשלב זה מי עומד מאחורי המאמצים. בבחירות 2016 סוכנות מחקר האינטרנט הרוסית הואשמה בניסיון התערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. הפעם, פייסבוק כתבה בהצהרתה כי "ברור שמי שעומד מאחורי החשבונות המזויפים התאמץ הרבה יותר כדי לטשטש את הזהות האמיתית שלו, בהשוואה לדרך בה נהגה סוכנות מחקר האינטרנט הרוסית בעבר". אחת הטכניקות לטשטוש הזהות של מי שעומדים מאחורי החשבונות הפעם, היא לשכור חברות צד שלישי שיפרסמו מודעות עבורם.

בדומה לטקטיקה שקדמה לבחירות 2016, החשבונות המזויפים מתמקדים ככל הנראה בנושאים שגורמים לפילוג בקרב האמריקאים. החברה אמרה כי החשבונות המדוברים הוציאו 11 אלף דולר על קידום פוסטים בנושאים מפלגים. לפי דיווח ב"ניו-יורק טיימס", בין הנושאים הפעם פייסבוק מצאה כי החשבונות המזויפים כתבו על ביטול משטרת ההגירה, ועל ארגון עצרת לאיחוד הימין.