נעילה שלילית באירופה; אייר פראנס KLM עולה בכ-3.8%

היום אמור להיכנס לתוקף גל המכסים, שמשפיע על סחורות סיניות בהיקף כולל של כ-16 מיליארד דולר

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה שלילית. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. אתמול המסחר באסיה ננעל בירידת שערים, ואילו בבורסות אירופה וארה"ב המסחר ננעל בעליות. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב.

 

המשקיעים באירופה נושאים עיניהם לפרסום תוצאות הרבעון השני בעיצומה של עונת הדוחות, מה שמוביל לפתיחה המעורבת הבוקר בבורסות הגדולות.  ג'נרלי  ו- Mediobanca  האיטלקים צפויים לפרסם בהמשך היום גם הם. יצרנית הפלדה  ArcelorMittal  , ריו טינטו BAE Systems  ו- Man Group ידווחו גם הן בהמשך היום.

הרווח הנקי של אייר פראנס KLM  צנח מ-593 מיליון אירו ל-109 מיליון אירו בלבד ברבעון השני. ההבדל נובע בעיקר מהבדלים בהפרש בין ההוצאות וההכנסות של חברת התעופה היום לעומת ב-2017. ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי ועמדו על 6.63 מיליארד אירו. 

הבנק הצרפתי BNP Paribas  דיווח על זינוק של 53% ברווח הנקי ל-2.39 מיליארד אירו ברבעון השני. ההכנסות הסתכמו ב-11.2 מיליארד אירו, עלייה של 2.5%.

המסחר באסיה הושפע מהדיווחים כי ארה"ב וסין מנסות לחדש את השיחות למניעת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות. מקורבים לעניין מדווחים כי נציגי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין וסגן היו"ר הסיני ליו הא מנהלים שיחות בניסיון לפתוח במשא ומתן. יש לציין כי לוחות הזמנים של השיחות או נושאיהן לא נסגרו כלל עדיין. נזכיר כי גל המכסים האמריקאים הבא אמור להיכנס לתוקף כבר היום ולפעול על סחורות סיניות נוספות בעלות כוללת של כ-16 מיליארד דולר.

למרות הדיווחים על חידוש השיחות, פורסם אתמול כי ממשל טראמפ מתכנן להטיל מכסי מגן בסך 25% על מוצרים סיניים מיובאים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר, לאחר שתחילה תכנן להטיל מכס מגן בסך 10%. הגדלת מכס המגן נועדה להפעיל לחץ על בייג'ין לבצע ויתורים בתחום הסחר, לדברי מקור יודע דבר אתמול (ג'), כך לפי "רויטרס". המקור אמר ל"רויטרס" שממשל טראמפ עשוי להכריז כבר היום (ד') על כוונתו.

דוברת משרד נציג הסחר של ארה"ב סירבה להגיב על הכוונה להעלות את מכס המגן המתוכנן ולהשיב לשאלה אם ישונה גם המועד האחרון שבו יוכל הציבור להגיב להצעה, לפני שהיא תצא אל הפועל.

מדד הניקיי היפני עלה בכ-0.9% בהובלת מניות חברות הפלדה, מדד הקוספי הוסיף 0.38%, מדד שנגחאי איבד 0.32%, מדד ההאנג סנג נפל ב-0.03% ומדד ASX 200 האוסטרלי עלה ב-0.05%.