בורסות אירופה ננעלו בעליות; הריבית בבריטניה עלתה

סין הגיבה היום להודעת הנשיא טראמפ בנוגע להחרפה אפשרית של מלחמת הסחר בין המדינות והודיעה כי בכוונתה להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות המיובאות למדינה בסכום של כ-60 מיליארד דולר

בורסות אסיה על רקע פסגת טראמפ-קים \ צילום: רויטרס
בורסות אסיה על רקע פסגת טראמפ-קים \ צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים.

 

הסיפור של היום בשווקים האירופיים הוא העלאת הריבית על-ידי הבנק המרכזי בבריטניה ל-0.75% - הרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2009. יו"ר הבנק, מארק קארני, אותת לשווקים כי בהמשך יהיו עוד העלאות הדרגתיות. יו"ר הבנק אמר ל-BBC כי בכל תרחיש אפשרי הקשור לברקזיט, שיעור הריבית צריך להיות לפחות בשיעורו הנוכחי (והחדש). וכן הוא הוסיף כי אם יהיו מקרים אחרים שיש לשקול את הורדת הריבית - כך ייעשה. הבנק הבריטי מוכן כבר מספר חודשים להעלאת הריבית - אך עד עתה נמנע מלעשות כן בשל תנאי מזג האוויר הקשים בממלכה. עם זאת, הבנק ציין כי הוא מניח שהכלכלה תצמח בקצב מהיר יותר בחודשים הבאים וזו סיבה מרכזית להעלאת הריבית.

סין הגיבה היום להודעת הנשיא טראמפ בנוגע להחרפה אפשרית של מלחמת הסחר בין המדינות והודיעה שבכוונתה להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות המיובאות למדינה בסכום של כ-60 מיליארד דולר. המכסים החדשים ינועו בטווח של 5% עד 25% , מסר הממשל הסיני.

זאת, לאחר שהממשל האמריקאי הודיע לאחרונה כי נשקלת האפשרות להעלות את שיעור המכס שנקבע מוקדם יותר השנה, לרמה של 25%, על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר המיובאות לארה"ב מסין בשנה

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת.

 

מצב הרוח הזהיר בשבוע האחרון נובע מהחשש מחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. ממשל טראמפ הודיע כי הנשיא ביקש מהגורמים הרלוונטיים בממשל (רוברט ליית'ייזר) לשקול אם להעלות מ-10% ל-25% את שיעור המכס שיטילו על סחורות המיובאות לארה"ב מסין בכ-200 מיליארד דולר בשנה. 

החשש הזה גם השפיע במידת מה על המסחר בארה"ב, ולמרות זאת הצליחה מניית אפל לחצות את רף השווי של טריליון דולר והיא המניה הראשונה בעולם שעוברת רף זה. 

מדד הדולר, המודד את שווי המטבע הירוק לעומת סל מטבעות אחרים דווקא התחזק בעקבות הודעת טראמפ.