בעקבות התחקיר: העיתונאים בתאגיד נערכים לנקיטת צעדים

העיתונאים בתאגיד השידור "כאן" נערכים להמשיך בצעדים אל מול הנהלת "כאן" בעקבות התחקיר של גידי וייץ והיילו גלזר שחשף התנהלות פסולה של הנהלת התאגיד בנוגע לגיוס עובדים מרשות השידור ותפירת מכרזים • במכתב ששלח היום ועד הפעולה של העובדים, הם מבהירים כי מבחינתם הסיפור רחוק מלהסתיים

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

העיתונאים בתאגיד השידור "כאן" נערכים להמשיך בצעדים אל מול הנהלת "כאן" בעקבות התחקיר של גידי וייץ והיילו גלזר מעיתון "הארץ", שחשף התנהלות פסולה של הנהלת התאגיד בכל מה שקשור לגיוס עובדים מרשות השידור ותפירת מכרזים.

במכתב ששולח היום (א') ועד הפעולה של העובדים, הם מבהירים כי מבחינתם הסיפור רחוק מלהסתיים: "כמו כולם", נכתב במכתב, "גם אנחנו קיבלנו את מכתבו של סמנכ"ל חטיבת החדשות, ברוך שי. סוף-סוף מנהל בכיר בתאגיד שלא מצופף שורות ולא מתחמק מהאמת, אלא מודה שהקובץ אכן קיים וגם מעביר ביקורת חריפה על השימוש בו. זאת על אף ההכחשה של המנכ"ל הזמני של התאגיד ועל אף שתיקתם התמוהה של חברות וחברי מועצת התאגיד והיו"ר.

"כפי שכתב גם ברוך שי", כותב וועד הפעולה, "יש גורמים רבים שמנסים לפגוע בתאגיד. ביחד עם ארגון העיתונאים, נאבקנו ונמשיך להיאבק נגד אותם גורמים ולמען שמירת חוסנו ועצמאותו של השידור הציבורי בישראל.

"עם זאת, איומים מבחוץ אינם סיבה להשתיק ביקורת מבית או להימנע מחשיפת ליקויים, ומבין את זה כל מי שעוסק בעיתונות. ההפך הוא הנכון: התאגיד צריך להיות דוגמה ומופת למנהל תקין ויחס לעובדים, וחוסנו ועצמאותו מושפעים מכך ישירות".

"בדיוק בשל כך נמשיך להגן על התאגיד, ולצד זה גם נמשיך לפעול נגד פעולות לא תקינות ובעד חיזוק העובדים ותנאי העסקתם (בסוגיות כמו מודל הרכב, הקפאת עדכוני שכר, הסחבת שההנהלה נוקטת במשא-ומתן להסכם הקיבוצי ועוד)".

בסיום המכתב מזמין ועד הפעולה את מי שלדעתו נפגע אישית מהתנהלות ההנהלה, לפנות אליהם ולקבל טיפול באמצעות עורכי הדין של ארגון העיתונאים. "השבוע יינקטו צעדים נוספים שעליהם נעדכן בקרוב", נכתב.