מדינה בארה"ב תאפשר להצביע דרך אפליקציית בלוקצ'יין

מערב וירג'יניה תאפשר לחיילים שמשרתים מחוץ לארה"ב להצביע בבחירות האמצע בנובמבר לסנאט באמצעות אפליקציה

הצבעה דרך אפליקציות / צילום: Shutterstock
הצבעה דרך אפליקציות / צילום: Shutterstock

בבחירות האמצע של ארה"ב בנובמבר לסנאט תתאפשר לראשונה הצבעה באמצעות אפליקציה. המדינה הראשונה שמציעה את האפשרות כזו היא מערב וירג'יניה, וכרגע היא מציעה אותה רק לחיילים שמשרתים מחוץ לארה"ב. החיילים עדיין יוכלו להצביע גם בשיטה המסורתית, באמצעות פתקים. מזכיר המדינה של מערב וירג'יניה, מק וורנר, אמר ל-CNN כי "לאף אחד לא מגיעה הזכות להצביע יותר מלגברים ולנשים שמסכנים את חייהם עבורנו". ההחלטה הסופית אם להשתמש באפליקציה תתקבל בנפרד ע"י כל מחוז במערב וירג'יניה.

את האפליקציה פיתחה חברת Voatz מבוסטון. כדי להשתמש בה, המשתמש נדרש לתהליך הרשמה במהלכו עליו להעלות צילום של תמונת זיהוי שלו ממסמך ממשלתי, וסרטון סלפי של פניו. תוכנת זיהוי פנים אמורה לאמת כי מדובר באותו אדם, ולאחר קבלת האישור, המשתמש יוכל להצביע. נתוני ההצבעה יהפכו לאנונימיים ותיעוד שלהן יישמר באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. עד היום החברה השתמשה בטכנולוגיה רק לצורכי ניסיון או בהצבעות פרטיות, כמו הצבעות להיכל התהילה של הרוק&רול.

למרות שהמערכת נבחנה, ולא נמצאו בה בעיות אבטחה, מומחים באבטחת מידע וביושרת בחירות הביעו חששות מהרעיון התקדימי. החששות נובעים בין היתר על רקע אזהרות של רשויות מודיעין אמריקאיות לגבי ניסיון התערבות רוסי בבחירות האמצע, בדומה להתערבות בבחירות לנשיאות ב-2016. "הצבעה באמצעות המובייל היא רעיון נורא", אמר ל-CNN גוז'ף לורנזו הול, מנהל הטכנולוגיות במרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה. "זו תהיה הצבעה אינטרנטית באמצעות המכשירים של אנשים, שמאובטחים בצורה נוראית, על גבי רשתות נוראיות, לשרתים שקשה מאוד לאבטח ללא תיעוד פיזי של ההצבעה".