שוק הקריפטו צנח לרמה הנמוכה ביותר מתחילת 2018

שוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה כ-1,780 סוגי מטבעות דיגיטליים, צנח הלילה (יום ד') לשפל של כ-221 מיליארד דולר - השווי הנמוך ביותר מאז נובמבר 2017 • הביטקוין, התופס נתח של כ-49% מהשוק, צנח ביממה האחרונה ב-11%

ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic
ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic

שוק הקריפטו בשפל: שוויו הכולל של שוק המטבעות הדיגיטליים, המונה כ-1,780 סוגי מטבעות, צנח הלילה (יום ד׳) לרמה של כ-221 מיליארד דולר - הרמה הנמוכה ביותר שלו מאז נובמבר 2017.

צניחת שוק הקריפטו בשיעור של יותר מ-10% ביממה האחרונה באה בעקבות הודעה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא דוחה לספטמבר את קבלת ההחלטה בנוגע להצעה להשקת קרן סל (ETF) המבוססת על הביטקוין, המטבע המוביל בשוק.

הרמה הנמוכה ביותר שבה נסחר הביטקוין מתחילת 2018 היתה ב-29 ביוני, כשנפל למחיר של כ-5,900 דולר. ביולי עלה מחיר הביטקוין ב-22%.

רבים מבין המטבעות האחרים בשוק הקריפטו צנחו בשיעורים גבוהים ביממה האחרונה. את׳ר, המטבע השני בשווי השוק שלו, צנח בכ-10%, ו-XRP, אסימון הקריפטו של ריפל, הניצב במקום השלישי בשווי השוק, צנח בכ-18%.

העלייה בדומיננטיות של הביטקוין בשוק המטבעות הדיגיטליים, שבאה לידי ביטוי בגידול בנתח השוק של המטבע המוביל לכ-49% - מעידה גם היא על כך שמשקיעים רבים נוטשים את מטבעות הקריפטו האלטרנטיביים (Altcoins) לטובת הביטקוין או לטובת מטבעות פיאט (מטבעות ריבוניים, כמו דולר, ין או אירו).