נדחה מאסרו של דאוד גודובסקי מפרשת ישראל ביתנו

גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו והיה הנאשם המרכזי בתיק לצד פאינה קירשנבאום, נידון ביוני האחרון ל-7 שנות מאסר בגין הרשעתו בשורת עבירות שוחד ויחל לרצות את עונשו בחודש דצמבר • הסיבה לדחייה: "טעמים אישיים-רפואיים הנוגעים לטיפול באמו"

דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף
דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף

ניצחון פירוס?

דאוד גודובסקי, מי ששימש כמנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו והיה הנאשם המרכזי לצד פאינה קירשנבאום באחת מפרשיות השוחד הגדולות שידעה הפוליטיקה הישראלית במפלגת ישראל ביתנו, ייכנס לכלא רק בתאריך 19.12.2018.

גודובסקי הורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בשורת עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון, ונשלח ביוני האחרון ל-7 שנות מאסר בפועל, שגזר עליו שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ירון לוי, אשר קבע את המועד לתחילת ריצוי עונש המאסר לאמצע יולי (15.7.18).

גודובסקי לא אמר נואש וביקש באמצעות עורכי דינו החדשים אורי קורב ואסף בנמלך לעכב את ביצוע העונש עוד בחודש שעבר, בנימוק שבכוונתו של גודובסקי להגיש ערעור על גזר הדין. ניסיון זה צלח חלקית, עת שופט ביהמ"ש העליון פרופ' עופר גרוסקופף הורה על דחיית כניסתו לכלא של גודובסקי בחודש ימים.

כעת, נודע ל"גלובס" כי בעקבות ניסיון נוסף שביצעו באי כוחו של גודובסקי לדחות את רוע הגזירה, הורה השופט העליון מני מזוז על דחיית כניסתו של גודובסקי ב-3 חודשים. זאת כאמור לאחר שהשופט גרוסקופף כבר דחה בחודש את כניסתו לכלא.

ההחלטה האמורה התקבלה לאחר שביהמ"ש העליון קיים דיון בבקשתו של גודובסקי, במסגרתה טען האחרון כי מטעמים אישיים-רפואיים הנוגעים לטיפול באמו דרוש לו עיכוב הביצוע.

לאחר שמיעת טענות הצדדים ובעקבות הערות בית המשפט הודיע באי כוחו של גודובסקי כי האחרון מצמתם את בקשתו לעיכוב ביצוע עד ליום 19.12.2018, כאמור מטעמים אישיים - רפואיים הנוגעים לטיפול באמו.

באי כוחה של המדינה, עוה"ד ד"ר מאור אבן חן וד"ר יונתן קרמר, נתנו את הסכמתם לעיכוב הביצוע האמור.

עוה"ד אורי קורב ואסף בנמלך ממשרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות': "בכוונתנו להגיש בקשה להחשת דיון בערעור כדי שההחלטה בעניין תתקבל לפני ריצוי העונש השגוי. המאשימה הפרה את הסכם הטיעון מולו ופגעה קשות בזכויותיו הבסיסיות ואנו סמוכים ובטוחים כי העוול יתוקן על ידי בית המשפט העליון".

הפרקליטות מסרה בתגובה: "בפעם השנייה דחה בית המשפט העליון את בקשתו של גודובסקי לעכב את ביצוע עונש המאסר שלו עד להכרעה בערעור שאותו הגיש. השופט מזוז, כמו השופט גרוסקופף לפניו, הבהיר שאף אם כטענת גודובסקי העונש שנגזר עליו יופחת בערעור במידת מה, הוא בכל מקרה צפוי למאסר ממושך לאור המעשים בהם הורשע, ולכן אין מקום לדחיית ריצוי העונש עד לערעור. לאחר שגודובסקי שמע את הערותיו של השופט מזוז הוא חזר בו מבקשתו המקורית, וביקש כי יינתן עיכוב ביצוע לתקופה קצרה בלבד מטעמים רפואיים והומניטריים, ולבקשה זו המדינה הסכימה".