בוטלה הפגישה בין כחלון, נתניהו והמועמד לנגידות מריו בלכר

(עדכון) - הפגישה, שנקבעה להיום בשעה 14:00, בוטלה הבוקר מבלי שניתן לכך הסבר • ד"ר בלכר, שנחשב מקורב מאוד לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין, היה נגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה • יעקב פרנקל, פרופ' יוג'ין קנדל ופרופ' מרטין אייכנבאום סירבו לתפקיד

מריו בלכר / צילום: תמר מצפי
מריו בלכר / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לא ייפגשו היום (ב') כדי לראיין את ד"ר מריו בלכר למשרת נגיד בנק ישראל. הפגישה, שנקבעה להיום בשעה 14:00, בוטלה הבוקר מבלי שניתן לכך הסבר.

נתניהו וכחלון היו אמורים להיפגש היום עם ד"ר בלכר, המקורב מאד לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין. ככל הידוע, בלכר רואה את עצמו מועמד לתפקיד נגיד הבנק הבא של בנק ישראל, במקומה של ד"ר קרנית פלוג, שכהונתה מסתיימת בנובמבר.

בלכר כבר התמודד על התפקיד בסיבוב הקודם ונפגש באוגוסט 2013 עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר האוצר יאיר לפיד - אולם השניים לא השתכנעו כי הוא האיש המתאים לתפקיד.

נכון להיום, בלכר הוא השם היחיד שנותר מרשימת המועמדים המקורית שנתניהו רצה להציע להם את תפקיד נגיד הבנק המרכזי, זאת לאחר שהנגיד לשעבר, יעקב פרנקל, וראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, סירבו לתפקיד. גם הכלכלן היהודי-אמריקאי, פרופ' מרטין אייכנבאום מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, שמועמדותו פורסמה לראשונה ב"גלובס", סירב להצעת נתניהו.

בלכר (70) הוא כלכלן בעל שם שסיים לימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית. כאמור, בלכר נחשב מקורב מאד לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין ומכהן בין היתר כדירקטור מטעמו בקונצרן אי.די.בי וכן משמש בתפקיד בכיר בעסקיו של אלשטיין בארגנטינה.