נעילה אדומה בארה"ב; הנפט נפל בכ-3.3%

קריסת טנסנט הולדינגס בסין בעקבות דוחות כספיים מאכזבים במיוחד משכה את המדדים המובילים למטה • הדאו ג'ונס נפל בכ-0.5%, מדד S&P 500 איבד 0.76%, והנאסד"ק צנח ב-1.23%

סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות בניו-יורק היום (ד') ננעל במגמה אדומה על רקע צניחת מניית ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט הולדינגס  שהובילה לנפילת הבורסה בסין, והמשבר הכלכלי בטורקיה. המסחר באירופה ננעל בירידות בכל המדדים המובילים, אך הלירה הטורקית עודנה שמרה על יציבות. המסחר באסיה ננעל בירידות, ואילו המסחר בארה"ב אמש ננעל בעליות.

המתיחות בין ארה"ב לטורקיה שוב מחמירה לאחר יום של רגיעה, כשהממשלה באנקרה הודיעה על היטלים חדשים על רכבים, סיגריות ואלכוהול אמריקאים. אנליסטים ברחבי העולם חוששים מהחרפה נוספת במשבר בין שתי המדינות שתוביל את הלירה הטורקית והבורסות המקומיות לסחרור נוסף. הלירה הטורקית טיפסה היום בכ-7%.

בגזרת המאקרו, מחירי הנפט  ירדו בעקבות דיווחים על עלייה בכמויות מלאי הנפט הגולמי. הבנק הפדרלי של ארה"ב פרסם מבול של נתוני מאקרו, ביניהם הנתון שמושך את השווקים כלפי מטה יחד עם המתח בטורקיה: התפוקה התעשייתית במדינה צמחה זה החודש השני ברציפות אך בשיעור נמוך מהצפוי. מדובר ב-0.1% גידול בחודש יולי לאחר גידול של 1% בחודש יוני. ניצול כושר הייצור של המדינה נותר ללא שינוי ביולי ברמה של 78.1%, על אף תחזיות האנליסטים לעלייה קלה לרמה של 78.2%.

טנסנט הולדינגס , ענקית הטק הסינית, פרסמה דוחות מאכזבים לראשונה מזה עשור וכתוצאה מכך משכה את הבורסה הסינית כלפי מטה, המניה צנחה וומשכה איתה כלפי מטה את מניות הטכנולוגיה, ביניהן פייסבוק , אליבאבא גרופ נטפליקס , אמזון  וג'נרל אלקטריק .

עוד במניות ירדו ניתן בואינג .

טסלה  ריכזה עניין מפני שהבעלים, אלון מאסק, עדיין לא פנה לגולדמן סאקס בתור היועצים הרשמיים שלו וזאת לאחר ההודעה בשבוע שעבר כי ייתכן שיוריד את החברה מהמסחר.

Helios & Matheson Analytics Inc, חברת האם של MoviePass, פרסמה דוחות מאכזבים אמש וירדה ב-4%.

חברת מייסיס  פרסמה דוחות ועקפה את התחזיות.