הצעות חוק בקונגרס יקלו על חברות סייבר ישראליות בארה"ב

מנכ"ל האגודה האמריקאית של מנהלי חברות בטחת מידע בכנס באטלנטה: הצעות החוק נתמכות ע"י תעשיית הסייבר בארה"ב • תא"ל רמי אפרתי: חברות ישראליות צריכות להתחייב לא ליצור "דלת אחורית" בתכנה למפתחים מקוריים

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תעשיית הסייבר בארה"ב דוחפת שתי הצעות חוק בקונגרס שייקלו על פעילות של חברות סייבר ישראליות בארה"ב - כך אמר פטריק גול, מנכ"ל האגודה האמריקאית של מנהלי אבטחת מידע (NTSC), בכנס חברות סיבר ישראליות שנערך באטלנטה בחסות חברת NCR.

הכנס, שבו השתתפו 18 חברות סייבר ישראליות, נערך ע"י הקונסוליה הישראלית לדרום מזרח ארה"ב ולשכת המסחר ישראל אמריקה (קונקס), בשיתוף מכון היצוא והמשלחת הכלכלית של ישראל בניו-יורק.

לדברי גול, הצעות החוק ייצרו בסיס אחיד לתקינות של מדינות לשמירה על רמה מינימלית של מערכות ההגנה מפני התקפות סייבר. כיום קיימות תקנות בלתי אחידות שמחייבות חברות וארגונים לקיים לפחות רמות סף של מערכות ההגנה כאלה, אך ההגדרות של רמות הסף שונות ממדינה למדינה. היעדר תקינות אחידה ברמה הארצית מקשה על חברות סייבר, מקומיות וזרות, לשווק את שירותיהן בארה"ב.

שתי הצעות החוק, יחד עם סעיפים מסוימים שנכללים בחוק תקציב ההגנה - הרשאות, מגדירות איומי סייבר וממילא יתרמו לאחידות של הפתרונות לסיכול איומים אלה. האחדת התקנות תקל על פעילות מסחרית ושיווק מוצרים של חברות סייבר מקומיות - אך גם של חברות סייבר זרות, לרבות ישראליות.

תא"ל (במיל.) רמי אפרתי, לשעבר האחראי על המגזר האזרחי במערך הסייבר הלאומי, שפתח את הכנס, הדגיש את האיומים הנוכחיים והאיומים הצפויים לגופים כלכליים בשנים הקרובות, לרבות איומי כופר מארגוני פשיעה שמפתחים תכנות זדוניות מתחכמות. הוא ציין שיש פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, כגון טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, שניתן להשתמש בהן ככלי הגנה ותקיפה בעולם הסייבר.

אפרתי המליץ לחברות ישראליות להתחייב להימנע מיצירת "דלת אחורית" בתכנה למפתחים המקוריים כדי לקנות את אמון הלקוחות בארה"ב. הוא עמד על הצורך בשת"פ עם חברות אמריקאיות ועל חשיבותה של אטלנטה כקרש קפיצה לשוק האמריקאי לחברות ישראליות שעוסקות בתחום הפינטק והגנת סייבר לפינטק.

הקונסול הכללי של ישראל בדרום מזרח ארה"ב, השגרירה יהודית ורנאי שורר, הודתה לחברת NCR על אירוח הטקס. היא ציינה שהיקף היצוא של מוצרי סייבר מישראל עולה על 6% מהיקף השוק העולמי ושהשקעות בענף הסייבר הישראלי מהוות כ-16% מסך ההשקעות בתחום זה בעולם כולו. ישראל נמצאת במקום השני, אחרי ארה"ב, כיעד להשקעות בסייבר.

לכנס הגיעו נציגי קרנות השקעה; אנשי מקצוע בתחום אבטחת מידע מחברות גדולות כגון אקוויפאקס, פדרל אקספרס, סאנטראסט, אי.בי.אם, אי טי טי ודלויט; מנהלי מערכות מידע של המדינות ג'ורג'יה וקנטאקי; נציגי יחידת הסייבר באף.בי.איי וצוות מורחב של NCR.

החברות הישראליות שהשתתפו בכנס היו:

Bitdam, Deep Instinct, Cognigo, Empow, Cyber Observer, Guardicore, Cyber SecBI, Cymmetria, Cytegic, Panorays, Pcysys, ThetaRay, Double Octopus, Unbound Tech, SilverFort, Votiro, Elusive, XM Cyber