אנרג'יאן: פוטנציאל לגז טבעי בהיקף של כמחצית ממאגר תמר

אנרג'יאן, שמחזיקה במאגרים כריש ותנין, מתחרה במאגרי תמר ולווייתן • מדובר בניתוח ראשוני בלבד ורק לאחר ביצוע קידוח אקספלורציה ניתן יהיה לקבוע בוודאות את כמויות הגז הקיימות בחמשת הבלוקים

אסדה צפה של אנרג'יאן / מתוך אתר החברה
אסדה צפה של אנרג'יאן / מתוך אתר החברה

חברת אנרג'יאן היוונית, בעלת המאגרים כריש ותנין, הודיעה היום (ה') על קבלת תוצאות של הניתוח הגאולוגי בחמשת הבלוקים הימיים החדשים שלה בישראל. על פי החברה, בשדות החדשים קיים פוטנציאל ל-126 BCM גז טבעי, כמות השווה לכמעט מחצית מהמאגר תמר. בנוסף, הניתוח מעלה את הפוטנציאל של השדות הקיימים של החברה, כריש ותנין, ב-86 BCM נוספים ל-154 BCM. את הניתוח ביצעה חברת NSAI, אשר ערכה ניתוח דומה למאגרי כריש ותנין של אנרג'יאן ומאגרי תמר ולווייתן.

החברה זכתה ברישיונות חיפוש בבלוקים 12, 21, 22, 23 ו-31, שנמצאים בקרבת המאגרים כריש ותנין בדצמבר שנה שעברה במסגרת הליך מכרזי של משרד האנרגיה. מדובר בניתוח ראשוני בלבד ורק לאחר ביצוע קידוח אקספלורציה ניתן יהיה לקבוע בוודאות את כמויות הגז הקיימות בבלוקים. החברה עדיין לא הודיעה לגבי רמת הדיוק של הניתוח והאם יבוצע קידוח אקספלורציה בבלוקים החדשים - דבר שכרוך בעלויות גבוהות.

אם אכן יוחלט על ביצוע ההשקעה, הדבר יקרה רק לאחר הקידוח הראשון בכריש צפון שייערך במרץ 2019, שם עלות הקידוח נאמדת בכ-15-25 מיליון דולר.

לדברי מנכ"ל החברה, מתיאס ריגס: "אנו שמחים כי המעריך החיצוני (NSAI - ס. ג.) זיהה פוטנציאל של 7.5 Tcf של גז טבעי על השטח הישראלי שלנו עם הסתברות גבוהה מאוד להצלחה - לגביה יש לנו מחויבות המותנית בקידוחי אקספלורציה. התוצאה עולה בקנה אחד עם השקפתה של אנרג'אן שיש לנו תיק נכסים המכיל מספר אטרקטיבי של משאבים בקירבת השדות כריש ותנין".

לאנרג'יאן 13 רישיונות חיפוש בעולם, מתוכם 8 בישראל. החברה היוונית, שרכשה את מאגרי כריש ותנין בישראל בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי לוויתן ותמר, הנשלטים על-ידי קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י.