ברוש: יבואני המלט יחסלו את התעשייה המקומית ויעלו מחירים

נשיא התאחדות התעשיינים על ההחלטה להטיל היטל היצף על יבוא מלט מטורקיה ומיוון: "שלאף אחד לא יהיו אשליות - ביום שבו תחוסל תעשיית המלט הישראלית, יבואני המלט ירגישו חופשי וימהרו להעלות מחירים כאוות נפשם" • חברת סימנט איי.אס: "ברוש מנסה להלך אימים על שרי האוצר והכלכלה"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש / צילום: אסף שילה
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש / צילום: אסף שילה

"שלאף אחד לא יהיו אשליות - ביום שבו תחוסל תעשיית המלט הישראלית, יבואני המלט ירגישו חופשי וימהרו להעלות מחירים כאוות נפשם" - כך אמר היום (ה') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהתייחס להחלטה של הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל, להמליץ על הטלת היטל היצף בגובה של עד 20% על יבוא של מלט מטורקיה ומיוון. ההחלטה נחשפה לראשונה אתמול בצהריים באתר "גלובס".

בתגובה להחלטה, חברת סימנט איי.אס, שצפויה להיות הנפגעת המרכזית שלה, הזהירה כי הטלת היטל ההיצף תעלה לציבור הישראלי ביותר ממיליארד וחצי שקל בשנה ותאיים על תוכנית מחיר למשתכן, כמו גם על פרויקטים לאומיים בתחום התשתיות.

לדברי ברוש, "ההחלטה להמליץ על היטלי היצף בתחום המלט הגיעה סוף-סוף לאחר יותר תקופה של יותר משנה של בדיקה תקיפה ומאומצת, שמצאה כי קיים יבוא לא הוגן בתנאי מסחר לא הוגנים שהובילו להיצף מחירים, שהמשמעות שלהם היא שיבואני המלט מחד מייבאים לכאן אבטלה ומאידך מייצרים מקומות עבודה לזרים בחו"ל".

ברוש הזהיר כי המשך היבוא של מלט מיוון ומטורקיה עשוי להוביל לסגירת המפעל מלט הר-טוב ולצמצום בפעילות של נשר.

חברת סימנט איי.אס מסרה בתגובה כי "כנראה כשרוצים להגן על המונופולים החזקים במשק - אין גבולות. שרגא ברוש מנסה להלך אימים על שרי האוצר והכלכלה, תוך שהוא מנסה לגרום לציבור הרחב לשלם מיליארד וחצי שקל בכל שנה לטובת מונופול המלט שהוא מגן עליו, וספק אם הוא גם מאמין לדברים שיוצאים מפיו".

סימנט הוסיפה ותקפה גם את יצרניות המלט הישראליות, נשר והר-טוב: "רק לאחרונה קיבל האוליגרך הרוסי, בעל השליטה הזר במונופול נשר, דיבידנדים של מאות מיליוני שקלים שמגיעים מכיסם של תושבי ישראל, וכולם יודעים כי לעובדי הר-טוב מובטח מקום עבודה (במקרה שהמפעל שלה ייסגר י"א) - מתוקף ההסכמים הקודמים שמבטיחים שלא תהיה בהם פגיעה".