בריטניה | בלעדי

רפאל תמכור 6 מערכות לנטרול רחפנים לצבא בריטניה

היקף העסקה מוערך בכ-20 מיליון ליש"ט • משרד ההגנה הבריטי הוא הלקוח הראשון של רפאל שרוכש את המערכת הזו

מערכת לנטרול רחפנים Drone Dome של רפאל / צילום: רפאל
מערכת לנטרול רחפנים Drone Dome של רפאל / צילום: רפאל

עסקה ראשונה לחברת רפאל בתחום המערכת לנטרול רחפנים שפיתחה, המכונה Drone Dome: צבא בריטניה יצטייד במהלך החודשים הקרובים במספר מערכות כאלה, במטרה להגן על מתקנים רגישים ועל אתרים שבהם הוא פורס את כוחותיו.

רפאל, שהציגה כבר לפני למעלה משנה את היכולות שפתחה בתחום הנטרול והיירוט של רחפנים, גברה במסגרת המכרז שפרסם משרד ההגנה הבריטי על אלתא של התע"א ועל ליאונרדו האיטלקית. אלביט מערכות, שהתמודדה על העסקה גם היא, פרשה מהמכרז זמן קצר לפני סגירתו.

היקף העסקה של רפאל עם משרד ההגנה הבריטי מוערך בכ-20 מיליון ליש"ט והיא צפויה לספק לו 6 מערכות לירוט רחפנים בתוך תקופה של 6 חודשים. משרד ההגנה הבריטי הוא הלקוח הראשון של רפאל שרוכש את הקונספט המלא של מערכת ההגנה החדשה.

המערכת, שפותחה ברפאל, מאפשרת הגנה בהיקף של 360 מעלות מרחפנים, ומטווחים של בין 3 ל-5 קילומטר. היא מאפשרת גילוי של רחפן מאיים באמצעות מכ"ם ובאמצעות רכיב סיגינט, שמנטר את האותות שהוא משדר בעת מעופו.

חיישן אלקטרו-אופטי מתקדם, שנחשב רכיב ליבה במערכת ה-Drone Dome, חוסם את התשדורות של הרחפן המאיים ולמעשה מנתק את הקשר בינו לבין הגורם המפעיל שלו. במצבים אלה הרחפן יוצא למעשה משימוש, בין אם הוא ממשיך לטוס בלי שליטה ובקרה ובין אם הוא נופל ומתרסק על הקרקע.

בשימוש מלא במערכת ה-Drone Dome של רפאל ניתן ליירט באמצעותה רחפנים וזאת באמצעות ירי של קרן לייזר ששורפת את הרחפן במעופו וזאת בתוך שניות ספורות.

המערכת שתסופק לבריטים נטולת האופציה ליירט את הרחפנים במעופם באמצעות לייזר, וזאת בשל דרישה שהעלו הבריטים לאפשר את פריסתה במהירות.

גורם ברפאל שמצוי בפרטי העסקה בבריטניה אמר בשיחה עם "גלובס" כי החברה השיגה את היכולות הדרושות בתחום זה וכי אפשר שעסקאות עתידיות שנוגעות למערכת ה-Drone Dome יכללו גם יכולות יירוט באמצעות לייזר.