טראמפ: "צנזורה היא דבר מסוכן, ובלתי אפשרי לפקח עליה"

נשיא ארה"ב מאיים בטוויטר בסוף השבוע שינקוט צעדים נגד רשתות חברתיות, שלדבריו מפלות בעלי דעות שמרניות • הציוצים הגיעו לאחר שטוויטר, פייסבוק ויוטיוב הסירו תכנים של אלכס ג'ונס, פעיל ימני רדיקלי

טראמפ עם מנכ"לי מיקרוסופט ואפל, סאטיה נאדלה וטים קוק / צילום: Carlos Barria, רויטרס
טראמפ עם מנכ"לי מיקרוסופט ואפל, סאטיה נאדלה וטים קוק / צילום: Carlos Barria, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם מספר ציוצים בסוף השבוע, שבהם הוא מאיים על רשתות חברתיות שינקוט צעדים נגדן. הסיבה לכך היא שלדבריו הן משעות באופן מפלה פרופילים של בעלי דעות שמרניות.

"הרשתות החברתיות לחלוטין מפלות נגד בעלי דעות רפובליקניות או שמרניות" כתב טראמפ. "אני אומר את הדברים באופן ברור בשם ממשל טראמפ - אנחנו לא ניתן לזה לקרות. הם משתיקים את הדעות של אנשים רבים מימין, בעוד שאינם עושים דבר לאחרים".

לדברי טראמפ, "צנזורה היא דבר מסוכן מאוד, ובלתי אפשרי לפקח עליה". נשיא ארה"ב טען שגם אם תכנים מסוימים הם שקריים, עדיין זו לא סיבה מוצדקת להסיר אותם, וציין בתור דוגמה את ערוצי החדשות CNN ו-MSNBC שמשדרים לדבריו "פייק ניוז", אך למרות זאת הוא לא מבקש למנוע מהם לשדר את התכנים שלהם, אותם כינה "התנהגות חולנית".

לבסוף כתב כי "יש יותר מדי קולות מושתקים, קולות טובים ורעים. אסור לאפשר לזה לקרות. נעשות יותר מדי טעויות. תנו לכולם להשתתף, ואנחנו נהיה חייבים לפענח את האמת בעצמנו".

הערותיו של טראמפ הגיעו מספר ימים לאחר שטוויטר השעתה את חשבונו של אלכס ג'ונס, כאשר לפני כן גם אפל, יוטיוב ופייסבוק הסירו תכנים של ג'ונס. ג'ונס עומד מאחורי תיאוריות קונספירציה שונות ונחשב לבעל דעות ימניות רדיקליות. הוא פנה בעקבות ההסרה של תכניו לטראמפ וביקש ממנו "להפוך את הצנזורה לנושא המרכזי" של בחירות האמצע של ארה"ב.

The Democrats are turning down services and security for citizens in favor of services and security for non-citizens. Not good!