שיערוך קניון בבוקרשט הקפיץ את רווחי אפריקה נכסים

חברת הנדל"ן המניב רשמה ברבעון רווח נקי של כ-290 מיליון שקל, קפיצה של 530% ביחס לרבעון המקביל • בתוך כך, החברה מדווחת כי קיבלה צו מניעה על מכירת מחצית מגדל היובל • אפריקה נכסים, המחזיקה ב-49% ממגדל קריית הממשלה בת"א ומנהלת אותו, טוענת לזכות סירוב על העסקה • דיון נוסף יתקיים ב-6 בספטמבר

מגדל היובל / צילום: תמר מצפי
מגדל היובל / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב אפריקה נכסים , מקבוצת אפריקה ישראל, דיווחה היום (ג') על קבלת צו מניעה ארעי לעסקה למכירת 51% מניות חברת "מחצית היובל", בעלת מגדל היובל בתל-אביב, לידי חברת הנדל"ן המניב ריט 1. דיון נוסף בנושא יתקיים ב-6 בספטמבר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ריט 1 חתמה לאחרונה על הסכם לרכישת ההחזקה במגדל המשרדים מידי גבי כתרי. אפריקה נכסים, המחזיקה ביתרת 49% מהמגדל ומנהלת אותו, טוענת שיש לה זכות סירוב על העסקה. כתרי, המוכר בעסקה, שרכש את חלקו בבניין מאפריקה לפני תשע שנים, טוען שאין בסיס לטענותיה.

מגדל היובל הוא מגדל משרדים בצומת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל-אביב, המשתרע על שטח של 67 אלף מ"ר עם חניון ובו כ-1,300 מקומות חניה. המגדל מאוכלס בתפוסה קרוב למלאה, וכ-45 אלף מ"ר מתוכו מושכרים למדינת ישראל עד סוף 2029, בתוספת 550 חניות. למדינה אף קיימת זכות לרכוש את השטח המושכר לה עד 1 בינואר 2025.

מנתונים שפרסמה אפריקה נכסים עולה כי שווי המגדל עמד בסוף 2017 על 557 מיליון שקל, והוא הניב למחצית היובל רווח נקי שנתי של כ-44 מיליון שקל (כ-30 מיליון שקל בנטרול עלייה בשווי ההוגן של המגדל).

נתונים מרכזיים מדוחות הרבעון של אפריקה נכסים
 נתונים מרכזיים מדוחות הרבעון של אפריקה נכסים

המניה הגיבה בעלייה של 3.5%

במקביל פרסמה היום אפריקה נכסים דוחות כספיים חזקים לרבעון השני של 2018. מהדוחות עולה כי שערוכי נכסים בהיקף של כ-321 מיליון שקל (בעיקר עליית ערך של כ-183 מיליון שקל של פרויקט קניון קוטרוצ'ן בבוקרשט וכ-43 מיליון שקל של בנייני המשרדים הצמודים אליו) הביאו לרווח נקי של כ-290 מיליון שקל ברבעון, קפיצה של 530% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (בו נרשמו רווחי שיערוך של כ-16 מיליון שקל בלבד).

ההכנסות מהשכרת והפעלת נכסים גדלו בכ-16% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-99 מיליון שקל. ההכנסות מעסקאות בנייה ומקרקעין רשמו ירידה של 10% לרמה של כ-113 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רווחי ההון מהשיערוכים הביאו לקפיצה של 356% ברווח הנקי, לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהגיע לכ-315 מיליון שקל. זאת, בעת שההכנסות מהשכרת והפעלת נכסים גדלו בתקופה זו בכ-16% והסתכמו בכ-195 מיליון שקל. ההכנסות מעסקאות בנייה ומקרקעין רשמו ירידה של 11% לרמה של כ-120 מיליון שקל.

אפריקה נכסים פועלת באמצעות החברה הבת, אפי אירופה, בצ'כיה, בסרביה, ברומניה, בבולגריה, בגרמניה, בלטביה ובפולין. היא יוזמת ומפתחת פרויקטים המשלבים מגורים ומסחר, כולל מבנים מסחריים, קניונים, פארקים לוגיסטיים ועסקיים ומבני מגורים.

בחברה מעדכנים כי הקמתו של בנין המשרדים הראשון בפרויקט "אפי טק" בבוקרשט, בשטח של כ-20 אלף מ"ר, הושלמה במהלך הרבעון השני ועד כה הושכרו כמחצית משטחי הבניין. כמו כן, הושלמה בנייתו של השלב הראשון בפרויקט המגורים אפי סיטי בפראג ונמסרו מרבית הדירות. 

מניית אפריקה נכסים הגיבה לדוחות בעלייה של 3.5% והשלימה התקדמות של 20% בשנה האחרונה לשווי של כ-2.6 מיליארד שקל. אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל החברה ומנכ"ל אפי אירופה, ציין עם פרסום הדוחות כי "כיום אנו מקימים פרויקטים למסחר, משרדים ומגורים בארץ ובאירופה, בהיקף כולל של כ-4 מיליארד שקל. השפעת פעילות זו על רווחיות החברה תורגש ביתר שאת ברבעונים הבאים ובשנים הקרובות".