עובדי לאומי קארד לורבורג פינקוס: "המו"מ הארוך פוגע בחברה"

בוועד מנסים להפעיל לחצים על ההנהלה באמצעות הקרן שרוכשת את חברת כרטיסי האשראי: "החברה מפסידה מיליוני שקלים, אפשר למנוע זאת" • העובדים, שדורשים העלאת שכר ויציבות תעסוקתית, החריפו באחרונה את צעדיהם

מחאת עובדי לאומי קארד / צילום: ועד עובדי לאומי קארד
מחאת עובדי לאומי קארד / צילום: ועד עובדי לאומי קארד

ועד עובדי לאומי קארד ממשיך בלחצים על הנהלת החברה בניסיון להגיע להישגים במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי: הבוקר נשלח מהוועד מכתב לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס, שסיכמה לפני כשלושה שבועות על רכישה השליטה בחברת כרטיסי האשראי.

"אנחנו לא יודעים אם שמעתם על ועד העובדים של החברה או מודעים ליחסי העבודה שלנו, אבל לדעתנו חשוב שתדעו מה הסיטואציה בשלושת השבועות האחרונים, סיטואציה שבה תדמית החברה נפגעת, ויש אפקט שלילי שעלול להוביל להפסדים של מיליוני שקלים. אפשר למנוע זאת ולפתור את העניינים", כתבה יו"ר הוועד רעות פבלוביץ במכתב לדניאל זילברמן, מנהל פעילות אירופה של הקרן.

גורמים בלאומי קארד אומרים שהעובדים חייבים להבין שהמציאות בענף השתנתה בעקבות ועדת שטרום וירידת העמלה הצולבת, וכבר בתחילת השנה הקרובה הכנסות החברה ייפגעו בעשרות מיליוני שקלים בעקבות ירידת העמלה הצולבת, וצריך לנהוג בצורה אחראית ומאוזנת.

תוקפו של ההסכם הקיבוצי של עובדי לאומי קארד פג בחודש מארס האחרון, ועדיין לא נחתם הסכם חדש. הוועד הכריז על סכסוך עבודה לפני כמה שבועות. העובדים דורשים יציבות תעסוקתית, העלאות שכר ומענק מכירה גבוה יותר מהמענק בגובה 25 מיליון שקל שהובטח להם, בטענה כי החברה נמכרה ב-30% מעל ההון העצמי שלה בזכות העובדים שלה.

בהסתדרות המעו"ף, המייצגת את העובדים, אף טוענים כי הופתעו לגלות כי "נסגרה מאחורי גבה של נציגות העובדים עסקת מכירת החברה לקרן השקעות אמריקאית".

הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים שלאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן. לאומי קארד אף צפויה לחלק דיווידנד לפני שהמכירה תצא לפועל.

בימים אלו נמשך המשא ומתן בין העובדים להנהלה, אך בהסתדרות המעו"ף טוענים כי הנהלת החברה החלה לנקוט סחבת וגרירת רגליים. לפני כשבוע נטשו 1,400 עובדי לאומי קארד את המשרדים ויצאו להפגין נגד הנהלת החברה.

במקביל למכתב לקרן, פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, למנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו, במכתב נוסף שבו כתב: "עובדי החברה ינקטו את כל הצעדים הנדרשים להשגת דרישותיהם הכלכליות, שהן דרישות מידתיות בכל קנה מידה, הן ביחס לשוק האשראי והן בכלל".

בר דוד הוסיף כי מצער אותו מאוד לגלות כי "מבחינת הנהלת לאומי קארד, הסתדרות העובדים הכללית יכולה להיות שותפה בנושאים שונים, אך כשזה מגיע למישור של יחסי העבודה, פועלת ההנהלה בראשותך בנוקשות, ובניגוד מוחלט למצופה ממנה, ולא רואה בנו שותפים". ללאומי קארד ולהסתדרות יש שיתוף פעולה במועדון לקוחות שנקרא "ביחד בשבילך".

מלאומי קארד נמסר: "ההנהלה ונציגי הוועד מנהלים משא ומתן אינטנסיבי לסגירת הפערים, ואנחנו מקווים שנגיע להסכמות לשביעות רצון הצדדים כדי לשמור על רווחת העובדים ויציבות החברה".