אסטרטגיה כלכלית היא לא מילה גסה

על רצוי, מצוי והדרך לגשר על הפער ביניהם. רגע לפני שאתם בוחרים בקרן ההשקעות שתוביל אתכם לעצמאות כלכלית, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה, היא תסייע לכם לבחור בקרן המתאימה.

invo. צילום: shutterstock

חלקנו מפנטזים על טיול קרוואנים באוסטרליה, אחרים מעוניינים להעניק לילדה את הבת מצווה הכי הכי ויש את אלו שחולמים על בית קרקע עם גינה ירוקה ושני כלבים, אך אין אחד מאתנו שלא מרשה לעצמו לדמיין קצת עושר. אבל המציאות הכלכלית המורכבת טופחת על פנינו מדי יום ומשאירה את החלומות הפיננסיים שלנו במגירה.

עתיד פיננסי לוט בערפל איננו גזירת גורל ובשנים האחרונות נראה שיותר ויותר אנשים מפנימים שיש אור בקצה המנהרה ומבינים שהשקעה פיננסית, מכל סוג שהיא, היא הכלי שיכול להביא אותנו אל היעד. לצד מסלולי ההשקעה המגוונים שעומדים לרשות המשקיע הישראלי נחשפו בשנים האחרונות ישראלים רבים לאפיקי ההשקעה בנדל"ן באמצעות קרן השקעות.

קרנות ההשקעה מאגדות יחד קבוצת משקיעים ומאפשרות להם להצטרף להשקעות נדל"ן איכותיות מרחבי העולם בסף כניסה נמוך יחסית, וכך, הן מאפשרות למשקיעים ליהנות מהצעות השקעה אטרקטיביות שבלעדיהן כלל לא היו נחשפים אליהן.

אבל ההחלטה על קרן ההשקעות בה תבחרו להפקיד כספיכם איננה פשוטה. הרי כל הקרנות מעלות הצעות השקעה "אטרקטיביות", זאת העבודה שלהן ומזה הן מתפרנסות. רובן אף יכריזו על ההשקעה באמצעותן ״כהשקעה הטובה ביותר״. שיווקית, זו אמירה מעניינת, אבל לא בהכרח נכונה.

היום, ברור שאין דבר כזה השקעה טובה או רעה, אלא השקעה מתאימה ולא מתאימה. השקעה ״טובה״ לאחד לא בהכרח ״טובה״ לאחר ולכן עליכם לבחור את ההשקעות שתבצעו בהתאם למצב הפיננסי שלכם, ליעדים ולמטרות שהצבתם.

לכן, אחד ההיבטים החשובים ביותר שעליכם לבחון בטרם תבחרו קרן השקעות, הוא האם זו מסתפקת רק בהעלאת הצעות השקעה או שמא מציעה גם שירותים שיעזרו לכם לגבש תכנית אסטרטגית כלכלית שתתאים לצרכים וליכולות שלכם, תסייע לכם לעמוד ביעדים שהגדרתם ותאפשר לכם לברור את ההשקעות המתאימות שייקחו אתכם אל היעד. אל תיבהלו, אסטרטגיה כלכלית היא לא מילה גסה, ובשורות הבאות נחשוף אתכם על קצה המזלג לתכנית אסטרטגיה כלכלית, למה היא חשובה ומאיפה בכלל מתחילים?

מחשבים מסלול מחדש

אז מאיפה מתחילים? מהסוף דווקא. כשם שכל ארגון מגדיר את יעדיו לשנה הקרובה והדבר הראשון שאפליקציית הניווט מבקשת להגדיר לפני היציאה לדרך הוא היעד, כך גם בניית תכנית אסטרטגית כלכלית מתחילה בהגדרת היעדים הכלכליים אליהם תרצו להגיע. הגדרת היעד תאפשר לכם לתכנן את דרך הפעולה המתאימה לכם, זו שתאפשר לכם לגשר על הפער שבין הרצוי, למצוי, תוך התחשבות בסכום הכסף שעומד לרשותכם, ההוצאות הצפויות וההכנסות העתידיות שלכם.

זכרו תמיד, בכל השקעה פיננסית טמון סיכון, ומי שמבטיח לכם הרים וגבעות אם רק תצטרפו לעסקה הזו או ההיא לא אומר לכם את כל האמת. האמת היא שהדרך הבטוחה ביותר להגיע אל היעד שקבעתם לעצמכם היא באמצעות בניית סל השקעות מותאם ופיזור סיכויים שנגזרו כתוצאה מתכנית אסטרטגית מותאמת אישית.

כי כשיש יעד מוגדר הרי שגם אם תצטרכו "לחשב מסלול מחדש", תדרשו להוצאה כספית לא מתוכננת, או חס וחלילה תפסידו בעסקה אחת, תוכלו להיות בטוחים שהנתיב שבחרתם יוביל אתכם אל היעד בבטחה.

עתיד כלכלי ורוד הוא לא מותרות אלא אפשרות ממשית העומדת בפני אלו המוכנים לקחת אחריות על עתידם הפיננסי. רגע לפני שאתם בוחרים בקרן ההשקעות שבידיה תפקידו את כספיכם תקפידו לוודא שהיא לא רק דואגת לעניין אתכם בהצעות השקעה אטרקטיביות וזוהרות, אלא בוחרת את ההצעות הרלוונטיות ליעדים שלכם, בצורה שמתאימה עבורכם ושעולות בקנה אחד עם התכנית הכלכלית שתגבשו יחד עם ראשיה.

נכתב בשיתוף invo – הזדמנויות השקעה

 

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי והוא אינו מהווה כל תחליף לקבלת ייעוץ פרטני מקצועי