הקלוזינג נחתם והבעלות החדשה בבורסת תל אביב יוצאת לדרך

הבוקר (ב') נחתם הקלוזינג לעסקת העברת השליטה בבורסה לני"ע לידי קרן מניקיי האוסטרלית-אמריקאית ועוד ארבעה גופי השקעה זרים, בדרך להנפקה לציבור הרחב של קצת יותר מ-30% ממניות הבורסה • בעבר דווח כי העסקה נעשית לפי שווי של 551 מיליון שקל לבורסה

כ-65 שנה לאחר שהתחילה לפעול, וכשנה וחצי לאחר שהכנסת חוקקה את החוק שאפשר את שינוי מבנה הבעלות של הבורסה, שאושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בספטמבר 2017, הבורסה לניירות ערך בתל אביב יצאה היום (ב') סופית משליטת חברי הבורסה, ובעיקר מידי המערכת הבנקאית.

הבוקר התקיים הקלוזינג לעסקת העברת השליטה בבורסה לידי קרן מניקיי האוסטרלית-אמריקאית ועוד ארבעה גופי השקעה זרים, בדרך להנפקה לציבור הרחב של קצת יותר מ-30% ממניות הבורסה. בעבר דווח כי העסקה נעשית לפי שווי של 551 מיליון שקל לבורסה.

הבוקר הגיע לכדי סיום המהלך שהוביל מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב, שמוקדם יותר השנה קיבל לידיו אופציה למכירת כ-72% ממניות הבורסה מידי חברי בורסה רבים. השלמת העסקה התאפשרה הודות לאישור מתווה העסקה וזהות הרוכשים מצד ענת גואטה, יו"רית רשות ני"ע, שניתן בשבוע שעבר. על פי התוכניות של הנהלת הבורסה והקרנות הרוכשות, המניות של הבורסה יונפקו והיא תיהפך לחברה ציבורית שנסחרת בבורסה המקומית בעצמה עוד השנה.

הקרנות הרוכשות הן קרן מניקיי, שבידיה 19.9% מהבורסה, ושזכאית למנות חבר אחד מטעמה לדירקטוריון הבורסה. לצדה, ארבעה גופים נוספים: גוף הביטוח הפנסיוני האוסטרלי Sunsuper PTY, קרן ההשקעות האוסטרלית Moelis Australia Asset Management, קרן Dalton Investments האמריקאית ו-Novo Nordisk Foundation הדנית, שמתבססת על חברת התרופות הבינלאומית נובו נורדיסק.

כבר לא בשליטת הבנקים: מבנה ההחזקות בבורסה לני"ע
 כבר לא בשליטת הבנקים: מבנה ההחזקות בבורסה לני"ע

כל אחד מארבעת הרוכשים האחרונים מקבל עתה קצת פחות מ-4.7% ממניות הבורסה להחזקה ישירה, כשעוד כ-8.2% ממניות הבורסה שכל אחד מהם ירכוש (כך שיהוו יחד כ-32.9% ממניות הבורסה) מועברות עתה לידי הנאמן משה טרי, שיחזיק בהן, עם זכויות ההצבעה שלהן.

רשות ניירות ערך היא הרגולטור המפקח על פעילות הבורסה. מסלקת הבורסה, מסלקת המעו"ף והחברה לרישומים הן חברות בבעלות מלאה של הבורסה.