גולף&קו עוברת למשכן חדש: "אין ברירה אלא להתמודד"

המתחם המיתולוגי בצפון תל אביב ייסגר בסוף ספטמבר, והמשכן החדש כבר החל את פעילותו • "זה דבר שקורה פעם אחת בחיי חברה", אומר המנכ"ל רביב ברוקמאייר

חנות גולף בבני ברק / צילום: שי אפשטיין
חנות גולף בבני ברק / צילום: שי אפשטיין

גולף&קו מנסה להמציא את עצמה מחדש, וזה לא כל כך פשוט. רגע לפני הסגירה של המתחם המיתולוגי שלה בצפון תל אביב, גולף&קו מנסה להמציא את עצמה מחדש ופותחת חנות חדשה ועדכנית ברחוב הלח"י בבני ברק, סמוך למתחם דן דיזיין סנטר. אחרי כ-70 שנות פעילות, קבוצת גולף&קו תפנה בסוף החודש את המתחם המיתולוגי שלה בצפון תל אביב, והיום (ג') היא פותחת חנות חדשה שתנסה, ולו במעט, למלא את החלל שנפער.

הקבוצה בניהולו של רביב ברוקמאייר ובראשותו של אפי רוזנהויז פתחה את שעריה של החנות החדשה ברחוב הלח"י בבני ברק. אלא שבניגוד למתחם השכונתי והנגיש שהיה לבוננזה קמעונאית מכיוון שהצליח לשלב את הטוב שבכל העולמות, גולף&קו ניצבת בפני תקופה מאתגרת, כשברור שהכנסותיה ייפגעו בשל המהלך שנכפה עליה.

החנות החדשה של גולף&קו משתרעת על שתי קומות בשטח של 1,050 מ"ר, שטח דומה לזה שבו פעלה גולף&קו במתחם הקודם, ובפתיחתה הושקעו 6 מיליון שקל. בגולף&קו גם מבינים שיהיה קשה הרבה יותר להביא לקוחות אל המיקום החדש. "זה דבר שקורה פעם אחת בחיי חברה, ואין ברירה אלא להתמודד", אמר היום ברוקמאייר בהתייחס למורכבות של המעבר מבחינת הקבוצה.

החנות החדשה של גולף בבני ברק / צילום: שי אפשטיין
 החנות החדשה של גולף בבני ברק / צילום: שי אפשטיין

אז הלבשה לא תמצאו בחנות החדשה, "חשבנו שהמקום הזה לא מתאים לבגדים. צרכן שמגיע לפה אין לו את הסבלנות לרכוש אופנה", אומר היום בכנות ברוקמאייר, אבל יש לו שפנים אחרים בכובע. גולף&קו הרחיבה את המגוון ולראשונה החלה למכור גם ריהוט כבד יותר - מנורות, כיסאות, עציצי נוי, וילונות ושטיחים - בניסיון להציע קנייה עדכנית יותר, ולמשוך את הלקוחות להגיע באופן מיוחד לחנות המרוחקת, וגם לשלם על סל קנייה גדול יותר. לדברי ברוקמאייר, סל הקנייה הממוצע בחנות גולף&קו עמד על 130 שקל, וכעת הם מכוונים לסל שיותר מיוכפל, ויתקרב לסכום של 300 שקל לקנייה ממוצעת.

ואולם, גולף&קו הצליחה ברגע האחרון להאריך את חוזה השכירות שלה לפחות עד תום תקופת החגים, ובסוף ספטמבר היא כאמור תנעל את שעריה, ותפנה מקום לדחפורים שיהרסו כליל את המתחם, ויבנו במקום מגדלי יוקרה. בעוד שלוש שנים, היא תוכל אולי לפתוח חנות חדשה בקומת המסחר של הפרויקט שנקרא מגדלי גולף&קו, אבל בינתיים היא ניצבת בפני אתגר לא פשוט: למצוא תחליף למכירות של כ-25 מיליון שקל, שמהוות למעלה מ-4% מהכנסותיה, כשההכנסות שצפויות מהחנות החדשה יעמדו על 10 מיליון שקל בלבד. ובכל זאת, בגולף&קו משדרים אופטימיות, ועומלים גם על פתיחת חנויות נוספות שינסו לסגור את החלל שנוצר. כך למשל חתמה הקבוצה על מזכר הבנות לפתיחת חנות בביג גלילות אך מדובר על שנתיים שלוש קדימה, ופתחה חנות של אינטמה בקניון גבעתיים, ובעזריאלי חנויות חדשה של טופשופ, אינטימה ופולגת.

היתרונות של המתחם הוותיק אותו היא עוזבת בולטים: סמיכות לשכונות מגורים אמידות עם משפחות צעירות, חנייה בשפע, ומתחם מיתולוגי שמאפשר חוויית קנייה שעונה על הצרכים של כל המתנות לחג, החל מבגדי ילדים, המשך בהלבשה למשפחה, וכלה במוצרים לבית.

עם זאת, בגולף&קו מבצעים עבודה אינטנסיבית בחצי השנה האחרונה במטרה להיפגע כמה שפחות, שכוללת מאמצים לחזק ולפתח את המועדון שמונה כיום כ-600 אלף לקוחות פעילים (70% מהמכירות ברשת), קמפיין בהשקעה של 1.5 מיליון שקל שיעלה בתחילת ספטמבר, ומבצעים ייחודיים עבור לקוחות החנות בהדר יוסף עם הנחות כדי להרגיל אותם לחנות החדשה.