הנקראות ביותר

מיהי מגישת החדשות המשפיעה ביותר בישראל?

מיהן נשות החדשות האהובות והמשפיעות ביותר בארץ, בשנה שבה פוצל ערוץ 2, וערוץ 20 החל לשדר מהדורת חדשות? ● סקר "ליידי גלובס" מעלה ממצאים מפתיעים

סקר חדשות
סקר חדשות

מיהי אשת החדשות המשפיעה ומי האהודה ביותר? "ליידי גלובס" בדק זאת באמצעות סקר מיוחד, שביצעה עבורו חברת המחקר סי.איי מידע שיווקי, בהנהלת מירב שפירא ונועם רז, בשיתוף פאנל וויו. הסקר האינטרנטי, המבוסס על מודעות נעזרת, בוצע בקרב מדגם מייצג של 591 נדגמים מקרב כלל האוכלוסייה בישראל, בגילאי 18+. הוא נערך ב-14 באוגוסט, עשרה חודשים לאחר פיצול ערוץ 2 וכחצי שנה לאחר עליית מהדורת חדשות ערוץ 20 לאוויר, והוא מסכם שנה של טלטלות ושינויים על המסך.

מהסקר עולה כי אשת החדשות האהובה ביותר בישראל היא מגישת מהדורת 'החדשות', יונית לוי, עם 19%, למרות היעדרותה מן המסך בחודשים האחרונים עקב חופשת לידה. בהפרש קטן ניצבת במקום השני אשת החדשות סיון רהב-מאיר, עם 17%. בקרב המגזר היהודי בלבד, שתיהן זוכות לשיעורי תמיכה שווים של 18%, ואילו במגזר הערבי, לוי זוכה לתמיכה רחבה יותר - 25%, ורהב-מאיר חולקת את המקום השני עם מגישות ערוץ עשר, אילה חסון ותמר איש-שלום, עם 7%-8% כל אחת.

רהב-מאיר ולוי אהודות יותר בקרב נשים, ולוי אהודה יותר בקרב צעירים עד גיל 29 ובעלי השכלה תיכונית ומטה. רהב-מאיר זוכה לאהדה רבה יותר בקרב הקהל הדתי והמסורתי. למרות שזמן החשיפה שלה על המסך נמוך בהרבה משל לוי, היא נהנית ממאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, ושולחת מדי יום לאלפי יהודים בעולם פורמט של חדשות יהדות וזהות.

מעניין לציין כי לפי נתוני ועדת המדרוג שהופקו לבקשת 'ליידי גלובס' בחודש אוגוסט באשר לסיגמנט הצופים במהדורות מאז הפיצול ומתפרסמים כאן לראשונה, הגיל הממוצע של הצופים במהדורת 'החדשות' דרך קשת הוא 47, ודרך רשת 50. ל-26.1% מצופי קשת השכלה אקדמית מלאה, ונשים מהוות 53.40% מכלל הצופים.

במקום השלישי בדירוג נמצאת מגישת חדשות עשר, תמר איש-שלום, עם 11% מהנשאלים. איש-שלום צילמה השנה כתבות שטח למהדורה בנוסף להגשת החדשות. בפער גדול אחריה מגישת מהדורת השבת של ערוץ עשר, אושרת קוטלר, עם 6%.

את המקום החמישי בדירוג תופסות אילה חסון וטלי מורנו, גם הן מחדשות עשר, וכן דנה ויס, שמונתה השנה לתפקיד הפרשנית המדינית (והיא הראשונה שמונתה לתפקיד זה בחברת 'החדשות'), לצד תפקידה כמגישת חדשות סוף השבוע. ויס הייתה הראשונה שחשפה השנה את החלטת נשיא ארה"ב להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים.

מגישת מהדורת החדשות של תאגיד השידור 'כאן', גאולה אבן-סער, זוכה ל-4% אהדה בקרב כלל האוכלוסייה, ול-5% בקרב המגזר היהודי, והיא אהודה יותר בקרב גברים. אחריה מדורגות עם 3% המגישות הכלכליות של שתי חברות החדשות - נגה ניר-נאמן וקרן מרציאנו. מרציאנו ממלאת השנה את מקומה של יונית לוי בחלק מהזמן, במקביל להגשת 'התוכנית הכלכלית', המשודרת כעת רק בזכיינית קשת, וזוכה לרייטינג גבוה יותר מהתוכניות המשודרות במקביל לה.

רינה מצליח, המגישה של תוכנית 'פגוש את העיתונות' ופרשנית פוליטית ותיקה ובכירה בערוץ, זוכה לאותם שיעורי אהדה כמו דוריה למפל, מגישת מהדורת חדשות הלילה. בקרב הציבור היהודי, רינה מצליח אהודה יותר ככל שהמשיב דתי פחות. למפל, יצוין, הגישה השנה לראשונה את מהדורת החדשות המרכזית, והיא אהודה יותר בקרב גברים.

את הדירוג נועלת דנה סומברג, עם 1% אהדה. סומברג היא מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 20, שעלתה לאוויר במרץ השנה. לפי נתוני ועדת המדרוג, ערוץ 20 הצליח בתחילת דרכו להביא למסך צופים חדשים, צעירים ומסורתיים יותר, אך לפי הנתונים החדשים שהופקו עבורנו בחודש אוגוסט, מסתבר כי גיל הצופים הממוצע במהדורת החדשות של ערוץ 20 הוא 57. עוד עולה כי 42.7% מהצופים בעלי השכלה של 11-12 שנות לימוד, ול-17% מתוכם השכלה אקדמית. 51.7% מהצופים בערוץ הם גברים, ו-25.6% הם חילונים.

סקר חדשות

המשפיעות על המסך

אשת החדשות המשפיעה ביותר לדעת הנשאלים היא יונית לוי, עם 25%. המהדורה של 'חברת החדשות' המשודרת בקשת וברשת היא בעלת הרייטינג הגבוה ביותר, בפער ניכר על מתחרותיה. לוי נתפסת כמשפיעה יותר בקרב צעירים עד גיל 29, בניגוד לאילה חסון, התופסת את המקום השני בסקר המשפיעות, במרחק גדול ממנה, ומוערכת יותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת. מעניין לציין כי לפי נתוני ועדת המדרוג גיל הצפייה הממוצע בחדשות 10 הוא 58, ל-32.3% מהצופים 11-12 שנות לימוד, ול-28.1% מתוכם השכלה אקדמית. שיעור הצופים החילונים בערוץ הוא 57.7% - הגבוה מכלל הערוצים.

את המקום השני חולקת חסון עם סיון רהב-מאיר, הנתפסת כמשפיעה יותר ככל שגיל המשיבים עולה. אושרת קוטלר ורינה מצליח חולקות שתיהן את המקום השלישי, עם 6% מקרב כלל הנשאלים. לפי הסקר, מצליח נתפסת כמשפיעה יותר מאשר כאהודה.

20% מהנשאלים לא תופסים אף אחת מהמגישות כמשפיעה. הדבר בולט בעיקר בקרב צעירים בני 18-29, ובעלי הכנסה נמוכה מהממוצע. במגזר הערבי, 32% לא מצאו אף אחת כאהובה, ו-39% לא מצאו אף אחת שלדעתם משפיעה.

לפרויקט 50 המשפיעות של 'ליידי גלובס' לשנת 2018

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות