הוט נט | בלעדי

הוט דורשת לאפשר לה שת"פ פנימיים ללא מגבלות

הוט דורשת לבטל את כל המגבלות החלות עליה על רקע הבקשה של בזק לאגד החברות-הבנות תחת שותפות מוגבלת • דורשת שיתירו לה לשתף פעולה בין הוט מובייל והוט שידורים, כדי שתוכל למכור חבילות מרובעות ולמכור קישוריות לאינטרנט בחבילת הטריפל

חברת הוט מעלה הילוך במאבק שלה להסרת מגבלות רגולטוריות החלות עליה, ול"גלובס" נודע כי בזמן הקרוב החברה צפויה להיפגש עם הצוות הייעודי הרב-משרדי העוסק בגיבוש התנאים לביטול ההפרדות המבניות. הצוות מורכב מנציגי משרד התקשורת, משרד האוצר ורשות ההגבלים העסקיים.

הוט מגבירה את המאמצים בעיקר על רקע העובדה שבזק הגישה בקשה לאפשר לה לרשום את החברות-הבנות שלה (בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes) כשותפות מוגבלת תחתיה ולהביא לשיתופי-פעולה ביניהן. 

הוט טוענת כי התחרות בין 4 קבוצות תקשורת בישראל הולכת ומועצמת, ועל רקע זאת מתחדד חוסר השוויון בתנאי התחרות בין השחקניות. הוט מתארת בפנייתה את עוצמתה של קבוצת בזק כמונופול בלתי מעורער, השולט על 70% במגזר הטלקום עם שליטה בלתי מעורערת בשוק העסקי. לדבריה, בזק גורפת למעלה מ-80% מהרווח הנקי בשוק התקשורת ב-5 השנים האחרונות. 

הוט טוענת כי היקף הפעילות של החברות-הבנות בבזק גדול יותר מהיקף הפעילות של כל אחת מהקבוצות הוט, סלקום ופרטנר. לגבי השתיים האחרונות, הוט טוענת כי הן פועלות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ללא רישיון וללא פיקוח מינימלי. 

לטענת הוט, היא היחידה שחלות עליה מגבלות ארכאיות בשיווק סלי שירותים. הוט מתכוונת למגבלות האוסרות עליה שיווק סלים משותפים בין חברות השידורים והטלקום לבין הוט מובייל והוט נט, ספקית האינטרנט של הקבוצה. על רקע החשש הכבד מפני השינויים שעשויים להתרחש בבזק, הוט מזהירה מפני הנזק שעלול להיגרם לה אם משרד התקשורת לא יסיר מעליה את המגבלות החלות עליה.