נמלי ישראל מתקשה להיפרד מהמנכ"ל שלמה ברימן

הדירקטוריון האריך את תקופת העסקתו בשנתיים נוספות, עד לנובמבר 2020 • בימים האחרונים סיכמה החברה את הרבעון השני של השנה עם שחיקה של 4% בהכנסותיה, שהגיעו ל-227 מיליון שקל

מנכ"ל נמלי ישראל, שלמה ברימן / צילום: איל פישר
מנכ"ל נמלי ישראל, שלמה ברימן / צילום: איל פישר

מנכ"ל נמלי ישראל, שלמה ברימן, היה אמור לצאת השנה לגמלאות. אלא שהחברה מתקשה להיפרד מהעומד בראשה, והדירקטוריון האריך את תקופת העסקתו בשנתיים נוספות, עד לנובמבר 2020.

ברימן, שבחודש אוקטובר הקרוב יחגוג 67, החל בעבודתו ברשות הנמלים כבר בשנת 1980. בנמלי ישראל ציינו כי לא יחול שינוי בתנאי העסקתו, שהסתכמו ב-2017 ב-1 מיליון שקל, וכללו שכר בסיס חודשי של כ-54 אלף שקל.

נמלי ישראל היא חברה ממשלתית העוסקת בניהול, אחזקה ופיתוח תשתיות נמליות, ומחזיקה בקרקעות של נמלי הים חיפה, אשדוד ואילת. החברה, שבראשה עומד רם בלניקוב, הפכה לבורסאית בחודש מאי - אז השלימה הנפקת שלוש סדרות אג"ח בהיקף כולל של 2.5 מיליארד שקל, הנסחרות כיום בתשואות של כ-1%-2%.

בימים האחרונים סיכמה החברה את הרבעון השני של השנה עם שחיקה של 4% בהכנסותיה, שהגיעו ל-227 מיליון שקל. את הירידה בהכנסות מייחסים בנמלי ישראל לירידה בתעריפי יבוא של מכולות, שהשפיעה על הכנסות החברה מדמי תשתית, וכן לעלייה בתשלום לחברות הנמל.