הכסף הגדול עדיין מאמין בשוק המניות האמריקאי

ניתוח טכני של מדד S&P 500 מצביע על אופטימיות ברורה של המשקיעים בשוק המניות הגדול בעולם • נכון לעכשיו, עדיין לא נראים סימנים של תחילת תיקון כלפי מטה, ואולי השיא הבא עוד לפנינו

עליות ב-S&P 500  / צילום: Shutterstock
עליות ב-S&P 500 / צילום: Shutterstock

למרות אוסף האירועים המטרידים ששמענו עליהם באחרונה בחדשות, הן בזירה הפוליטית הפנימית והן בזירה הבינלאומית, שוק המניות העיקרי בעולם עדיין מלא מרץ ושובר שיאים חדשים.

הרשעת מקורביו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החיכוכים הבלתי פוסקים בעניין הסחר העולמי בין ארה"ב לסין ובין ארה"ב לאירופה, ואף התוצאות הלא מחמיאות של חברות הטכנולוגיה הגדולות, כמו פייסבוק ונטפליקס - כל אלה לא הצליחו לעצור את הרכבת של שוק המניות האמריקאי.

מן התחתית של תחילת 2018, ואישורה במארס האחרון, אנו חוזים כעת במגמה עולה יפה במיוחד של שיאים ושפלים עולים בשוק האמריקאי.

לפני שאמשיך לתאר את העניין, אין כמו גרף שיבהיר את הנקודה - ולפניכם הגרף של מדד המניות האמריקאי העיקרי, S&P 500 , מאז אותה תחתית מהירה ועד ליום רביעי האחרון (29 באוגוסט). 

מדד 500 S&P מצביע על מגמת עלייה חזקה
 מדד 500 S&P מצביע על מגמת עלייה חזקה

כמו בכל מגמה מתחדשת, אחרי משבר עמוק, היה למדד S&P 500 צורך לוודא שאכן מדובר בשיקום ובנייה של רגל טובה חדשה. השפל של תחילת מאי הוכיח זאת, כשהוא גם נתן את העוגן לקו המגמה הראשון של אותה מגמה צעירה (קו כחול 1 בתרשים).

כמו כן, המעבר הסופי מעל אזור 2690 נקודות היווה גם הוא אישור למה שקורה, כשרמת ההתנגדות הזו הוכחה כתמיכה, הן במאי והן ביוני. אז, גם נוצר העוגן הבא לקו מגמה (קו כחול 2 בתרשים) עם זווית חדה קצת יותר - כלומר, סימן ראשון של חזרת ההתלהבות מצד המשקיעים.

למעשה, לפנינו תרחיש מאוד מובנה והגיוני של קווי מגמה, הנבנים על עוגנים של רמות מחיר שהיוו בעיה, ועכשיו מהווים תמיכה עם תוספת של זווית חדה יותר ויותר. כל זה, עד שקיבלנו את קו המגמה האחרון (קו כחול 4) של הרגל הנוכחית.

כמו שניתן לראות, רגל אחרונה זו שימשה כמה תפקידים יחד, והיה זה נאה ויאה שהיא תהיה החדה ביותר: פריצה של 2861 נקודות, וגם 2876 נקודות, שהייתה הרמה של שיא כל הזמנים. שימו לב שבכל המהלך העולה, הקו התוחם העליון של התעלה העולה לא נפרץ, אלא רק בהזדמנות אחרונה זו (מסומן באליפסה סגולה).

נוסף על כך, לתנועת המחיר היפה שלפנינו אינדיקטור של מומנטום - למשל, כמו Stochastics - שימש אותנו כמתריע לא רע למצבים של קניות או מכירות יתר, כשהחזרה מאזור ה-80-70 שלו אמרה לנו שלפנינו סבירות גבוהה של תיקון טכני יורד זמני במגמה.

תיקון מטה מהווה הזדמנות קנייה

ומה קורה עכשיו? לפנינו קיצוניות ברורה, הן במחיר והן במומנטום (לא מוצג), אבל אין עדיין סימן של תחילת תיקון יורד, אלא רק הוספה על המצב הקיצוני. מה הסיבה לכל האופטימיות הזו?

יש לזכור שהמשק האמריקאי הוא הטוב בעולם מבחינת נתוני המאקרו שלו מבין המדינות המפותחות, ושהדולר האמריקאי מהווה עכשיו מטבע קשה כנגד כל הכלכלות שמתחילות להתערער, כמו טורקיה, דרום אפריקה, ברזיל ואחרות. כמו כן, יש האומרים ששוק מניות גדול אינו נופל בתנועת V, אלא על ידי בנייה של כמה פסגות לאורך זמן.

בכל מקרה, הכסף הגדול מאמין מאוד בשוק הזה, ויהיה צורך בהרבה הרס טכני - למשל, ירידה מתחת ל-2800 נקודות במשך הרבה זמן, ובנייה של שיאים ושפלים יורדים מתחת לממוצעים הנעים החשובים של 50 יום ו-200 יום - כדי לגרום לשחקנים הקובעים להחליף דיסקט.

בינתיים, כל תיקון מטה מהווה הזדמנות קנייה, כשקווי המגמה (1-4 בתרשים) משמשים אזורים שבהם ניתן לעשות עסקה על בסיס תפיסה זו.