חילופים בדירקטוריון נתג"ז: אורית סון תמונה במקום שי פרמינגר

במקומו של שי פרמינגר, שהתפטר בשבוע שעבר, צירפה החברה הממשלתית כדירקטורית את עו"ד אורית סון, לשעבר בכירה בפרקליטות המדינה • נתג"ז מינתה גם שני דירקטורים חיצוניים חדשים, יואב נבון וליאורה ליפץ

עו"ד אורית סון / צילום: איל יצהר
עו"ד אורית סון / צילום: איל יצהר

נתיבי הגז (נתג"ז) מיהרה למלא את החסר בהרכב הדירקטוריון: במקומו של שי פרמינגר, שהתפטר בשבוע שעבר, צירפה החברה הממשלתית כדירקטורית את עו"ד אורית סון, לשעבר בכירה בפרקליטות המדינה. סון (62) כיהנה במשך כשמונה שנים, עד 2016, כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים וב-2015 נמנתה עם שיאני השכר בפרקליטות - עם שכר חודשי של כ-64 אלף שקל.

עוד עדכנה נתג"ז על מינויים של שני דירקטורים חיצוניים (דח"צים) - יואב נבון וליאורה ליפץ - מינויים בעקבותיהם התפטר פרמינגר. לפי נתג"ז, סיבת התפטרותו קשורה אצל נבון לכשירותו לתפקיד ואצל ליפץ למומחיותה החשבונאית והפיננסית. נבון (67), מהנדס תעשייה וניהול, כיהן במשך 11 שנים (עד 2014) כמנכ"ל חברת פלסמה לייזר וכיום עומד בראש דירקטוריונים של שתי חברות פרטיות, וליפץ (63), בעלת תואר שני במינהל עסקים, מחזיקה בחברה לייעוץ אסטרטגי לחברות וארגונים.

מינויים של נבון וליפץ, שכאמור עמד מאחורי התפטרותו של פרמינגר, הגיע כעת לאחר שבחודש יוני עברה אחת מסדרות האג"ח של נתג"ז  (ד'), שהיקפה כ-1.2 מיליארד שקל, ממסחר ברצף מוסדיים למסחר בבורסה.

הסדרה, הנסחרת בתשואה של כ-2%, מדורגת AA ו-Aa1 על-ידי S&P מעלות ומידרוג, ומלבדה לנתג"ז שתי סדרות נוספת (א' ו-ג') בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד שקל.

תקנון נתג"ז קובע כי הדירקטוריון שלה יכלול לפחות שני דירקטורים חיצוניים, כשמספר חברי הדירקטוריון נקבע בטווח של בין שלושה לתשעה. כל עוד החברה היא ממשלתית, מינוי הדירקטורים - לרבות דירקטורים חיצוניים - מתבצע על ידי השרים הרלוונטיים ותקופת כהונתם וסיום כהונתם הם בהתאם לחוק החברות הממשלתיות וחוק החברות.

נתג"ז (נתיבי הגז הטבעי לישראל) עוסקת מאז הוקמה בשנת 2004 בתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכת הולכת הגז הטבעי בלחץ גבוה בישראל. מערכת ההולכה כוללת קווי צינורות להולכה של גז טבעי, ביבשה ובים, מתקנים הקשורים אליהם, תחנות קבלה ותחנות להפחתת לחץ הגז מלחץ גבוה ללחץ נמוך, ותחנות הגפה לאורך התוואים של חלקי המערכת. מנכ"ל החברה הוא שמואל תורג'מן והיו"ר הוא איתן פדן.