השוק בלונדון ננעל בעליות; SBM Offshore זינקה בכ-11%

מניית Dechra Pharmaceuticals, חברת הפארמה הבריטית, קרסה ב-21.4% • טורקיה פירסמה את נתוני האינפלציה במדינה לאוגוסט • היום לא התקיים מסחר בבורסות בארה"ב בשל חופשת יום העבודה (Labor Day) • מדד הניקיי, ההנג סנג ושנחאי ננעלו בירידות

בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 
 

18:45

המסחר בבורסת אירופה נסגר היום במגמה מעורבת. מדדי הקאק  והפוטסי  נסגרו בעליות ואילו הדאקס  נסגר בירידות. מדדי המניות האירופים אירונקסט  וסטוקס 600 סיימו בעליות. 

מניית Dechra Pharmaceuticals הבריטית התרסקה ב-21.4% בעקבות פרסום דוחות כלכליים מאכזבים.

מניית Royal Mail הבריטית עלתה במסחר ב-3% אחרי שהודיעה כי אחת מהחברות בנות שלה רכשה את חברת השילוח הקנדית Dicom Canada ב-275 מיליון דולר. 

מניית SBM  זינקה במסחר לאחר שהודיעה כי הגיעה לפשרה עם הרשויות בברזיל, שם היא נחשדה בשחיתות. 

16:30

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתנהל היום במגמה מעורבת - מדדי הדויטשה בורס  והקאק  נסחרים בירידות שערים בעוד הפוטסי  רושם עליות.  מדדי המניות האירופים אירונקסט  וסטוקס 600  גם הם במגמה שלילית.

מניית Dechra Pharmaceuticals הבריטית מתרסקת בעקבות פרסום דוחות כלכליים מאכזבים.

מניות הרכב האירופיות, ביניהן פורש  ופולקסווגן , רושמות ירידות שערים.

היום לא יתקיים מסחר בבורסות בארה"ב בשל חופשת יום העבודה (Labor Day).

11:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת, הפוטסי הבריטי רושם עליות שערים אך הדאקס  והקאק  שניהם יורדים בשעה זו. מדדי המניות האירופים אירונקסט  וסטוקס אירופה 600  גם הם בירידה. 

הלירה הטורקית איבדה 2.6% מערכה בעקבות הדיווח שמדד המחירים לצרכן בטורקיה נסק באוגוסט ב-17.9% לעומת אשתקד. זוהי העליה החדה ביותר במדד מאז 2003, וכעת גבוהה האינפלציה ביותר מפי שלושה מיעד האינפלציה בסך 5% שקבע הבנק המרכזי בטורקיה. התחזית החציונית בסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג היתה עליה של 17.6%. 

מניות חברות הרכב האירופיות יורדות הבוקר, ביניהן חברת פורש , פירלי ופולקסווגן . הירידה ככל הנראה על רקע חששות המשקיעים מפני מכסי ייבוא אמריקאים ומלחמות סחר גלובליות נוספות של ארה"ב.

מניות Dechra Pharmaceuticals, חברת הפארמה הבריטית, יורדות הבוקר על רקע דוחות חלשים מהמצופה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה שלילית, עם שלושת המדדים העיקריים - ניקיי , שנחאי  והונג קונג הנג סנג , בירידות שערים.

10:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ב') במגמה שלילית, על רקע המצב הפוליטי הגלובלי - חששות המשקיעים מפני הסלמה ביחסי ארה"ב-סין והעובדה כי ארה"ב לא הצליחה להגיע להסכמות עם קנדה בנוגע להסכם הסחר החופשי החדש שצריך להחליף את NAFTA.

מדד הניקיי  מתנהל בירידות שערים, מדד שנחאי  ננעל בירידה של בכמעט 1% וההנג סנג  מתנהל בירידות שערים בשעה זו. גם הקוספי  רשם ירידות הבוקר, בעוד המסחר באוסטרליה  התנהל ביציבות יחסית.

הין היפני התחזק אל מול הדולר ונסחר סביב 110.89 ין לדולר.

יום המסחר הראשון בבורסות אירופה נפתח היום במגמה מעורבת, גם כן על רקע המצב הפוליטי הגלובלי וחששות המשקיעים מפני מלחמות סחר נוספות. 

מדד הפוטסי הבריטי רושם עליות בעוד הקאק והדאקס נפתחו בירידות שערים. מדד המניות האירופי אירונקסט  נפתח גם הוא בירידות.

טורקיה צפויה לפרסם היום את מדד האינפלציה שלה לחודש אוגוסט.

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ב') במגמה שלילית, בעקבות החששות ממלחמת סחר ומהסלמה ביחסי ארה"ב-סין, ולאור העובדה כי ארה"ב וקנדה לא הגיעו להסכמות בנוגע להסכם הסחר החדש ביום שישי, שאמור להחליף את הסכם NAFTA.

היום יתקיים מסחר באסיה ובאירופה בלבד. בארה"ב יצויין היום יום העבודה (LABOR DAY) והמסחר יתחדש מחר.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בסוף השבוע במגמה מעורבת, וזאת לאחר פתיחה אדומה ומגמה תנודתית לאורך כל שעות המסחר. מחיר הנפט הגולמי נעצר על 69.72 דולר לחבית.

במהלך סוף השבוע המשיך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באיומיו, והפעם כלפי ארגון הסחר העולמי. "אם ארגון הסחר העולמי לא ישתפר", טען נשיא ארה"ב בריאיון לבלומברג, ארה"ב תפרוש ממנו. טראמפ טוען שיחסו של ארגון הסחר העולמי לארצות הברית אינו ראוי.

על פי דיווחים, הנשיא טראמפ אמר לעוזריו שהוא יתמוך במכסי ייבוא נוספים על סין, בסך 200 מיליארד דולר, כבר בשבוע הבא. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה אך משקיעים חוששים מפני הסלמה במלחמת הסחר בין שתי המעצמות.

המדדים העיקריים באסיה (הניקיי היפני , מדד שנחאי  ומדד ההנג סנג ) רושמים ירידות.

השקל נחלש מול הדולר ב-0.17%, וכעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.604 שקלים. האירו נחלש ב-0.24% מול הדולר ושערו היציג הוא 4.2119 שקלים.