5 סמארטפונים עם גימיקים משוכללים שכדאי לשים אליהם לב

יש חיים מעבר לאייפון ולגלקסי: הדגמים הבאים מציעים שכלולים כמו מצלמה ברזולוציית 48 מגה פיקסל, טעינה אולטרה-מהירה, גב חסין במיוחד לנפילות ותמיכה במשתמשים שמאליים

משתמשי סלולר / צילום: Shutterstock
משתמשי סלולר / צילום: Shutterstock

מבחינת לא מעט צרכנים, שוק הסמארטפונים מתחיל באייפון של אפל ונגמר בגלקסי של סמסונג, כשבישראל גם שיאומי צברה בשנה האחרונה תאוצה. אלא שבמקביל חודרים לשוק עוד ועוד טלפונים, רבים מהם סיניים, שנחושים לפלס דרך בשוק הפרימיום הגלובלי עם שלל חידושים טכנולוגיים.

סוני: צילום מקצועי

המצלמות הן עדיין אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר בטלפונים, וגם אחד ממקדמי המכירות המרכזיים של דגמים חדשים. החודש צפויה סוני להשיק את שבב הצילום הראשון בעולם ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל שמיועד לסמארטפונים. מדובר ברזולוציה כמעט כפולה מזו שהוצעה עד היום במכשירי דגל.

השבב החדש כולל חיישן תמונה בטכנולוגיית CMOS, שגודל הפיקסלים שלו הוא הקטן ביותר בעולם'ולטענת החברה הוא אמור לייצר תמונות באיכות של מצלמת SLR מקצועית, כולל שליטה אוטומטית על החשיפה ועיבוד תמונה שמתבצע על השבב עצמו. השבב גם אמור לאפשר צילום איכותי וחד מאוד בתנאי תאורה נמוכים, שהם נקודת תורפה מוכרת של מצלמות טלפון.

סוני לא פרסמה באילו דגמים של אילו יצרנים יופיעו לראשונה השבבים החדשים, אולם אחד המועמדים המובילים הוא דגם הדגל החדש של סוני עצמה, Xperia XZ3 שיושק בימים הקרובים. הוא יצויד במסך 5.7 אינץ' מתקדם, מעבד רב-עוצמה של קוואלקום ועיצוב פרימיום. ככל הנראה הוא יוצע גם בגרסה עם חיישן 19 מגה-פיקסל "בלבד".

מחיר: החל מ-800 אירו.

אופו: טעינה בחצי שעה

חברת Oppo החלה את דרכה בשוק הטלפונים ההמוני והזול של סין, וכך צברה מספיק הון כדי לממש שאיפות פרימיום. בשלהי יוני השיקה החברה את הסדרה Find X בשתי גרסאות מושקעות, עם הרבה הנדסה ייעודית.

הסדרה כוללת מסך 6.42 אינץ' כש-94% ממנו משמשים כמסך מגע - כלומר, כמעט ללא מסגרת ניכרת לעין. החיישנים והעזרים הבולטים חבויים מאחורי משטח נע, שנראה כחלק מגוף המכשיר. המצלמה הקדמית מציעה רזולוציה מכובדת של 25 מגה-פיקסל ומצוידת בשלל פונקציות צילום מבוססות בינה מלאכותית כולל זיהוי סצינות, "ייפוי" המצולמים ועוד.

המעבד הוא סנאפדרגון 845 ויש גם, לראשונה, טכנולוגיית טעינה מהירה בשם "סופר VOOC", שטוענת באופן מלא את הסוללה המאסיבית בתוך 35 דקות ומספקת עד ארבע שעות דיבור אחרי טעינה של 15 דקות בלבד.

כדי לסגור את הפינה התדמיתית הוצגה במקביל גם "גרסת אוליגרכים" של אותו טלפון, שעשויה מחומרים יוקרתיים בשחור ובזהב ועוצבה בשיתוף יצרנית רכבי הספורט למבורגיני.

המחיר: בין 1000 לכ-1,500 יורו.

בנוסף, אופו השיקה השבוע בסין גרסה מתונה יותר של אותו טלפון, R17, עם מצלמת 25 מגה-פיקסל, תוכנות AI, טעינה מהירה, חיישן טביעות אצבע מובנה במסך ועוד. המעבדים והחומרה פחות מתקדמים ויחס הגוף/מסך קצת פחות גבו, אבל חלקו האחורי כולל לא פחות משלושה חיישני צילום עם זיהוי עומק לצורך צילום תלת מימד.

המחיר: כ-500 דולר בסין.

מוטורולה: זכוכית חסינה

השנה הבאה תהיה "שנת ה-5G" כאשר כמה מדינות מפותחות בעולם, בהובלת סין וארצות הברית, יתחילו לפרוס ולשווק את הדור הבא של רשתות סלולריות, שיהיו מהירות בכמה סדרי גודל מרשתות ה-LTE הנוכחיות. אמנם בינתיים אין כמעט פרטים מסחריים על הרשתות הללו ועל עלותן לצרכן, אך חלק מיצרניות הטלפונים כבר נערכות עם מכשירים תומכי 5G במטרה ללכוד את המאמצים המקדימים בעלי התקציב הנדיב.

אחת היצרניות היא מוטורולה מוביליטי, כיום בבעלות לנובו הסינית, שהשיקה החודש את דגם הדגל מוטורולה Z3, שהיא מכנה "דגם הדגל הדק בעולם". מדובר למעשה בטלפון LTE, שכולל בתוכו תמיכה מובנית להוספת מודולים חיצוניים, כמו אלה שהציעה מוטרולה בשנים האחרונות.

המודול החדש יאפשר למכשיר לפעול גם ברשתות 5G כאשר אלו יהיו פתוחות לציבור, והוא יאיץ משמעותית את הביצועים. עם זאת, אפילו כטלפון דור רביעי "בלבד" יש ל-Z3 לא מעט להציע, במיוחד בכל הנוגע לעיצוב: גוף בעובי של 6.75 מ"מ, וגב שרובו עשוי מזכוכית חסינה של קורנינג, כמו זו שמכסה בדרך כלל את המסך.

המסך עצמו הוא בטכנולוגיית סופר AMOLED ברזולוציה 1080X2160, ומכשיר יש יכולות צילום עדכניות כולל וידאו 4K. הלב הוא שבב סנאפדרגון 835 של קוואלקום, ובמפרט נמצאות כל טכנולוגיות החישה העדכניות של דגמי דגל.

מחיר: כ-480 דולר, לא כולל המודול לשדרוג הרשת העתידי.

וואווי: מכונת משחק

על אף שהסמארטפון הוא כבר מזמן מכשיר רב תכליתי, עדיין קיים בשוק ביקוש ער לדגמים שמיועדים ספציפית לגיימרים. אחד מהם הוא הדגם הדגם החדש Note 10 מסדרת Honor של ענקית הסלולר הסינית וואווי, שמושק החודש. זהו פאבלט (שילוב בין טלפון לטאבלט) שמצויד במסך AMOLED ענק של 6.9 אינץ' ברזולוציה גבוהה ודחיסות פיקסלים של 355 נקודות לאינץ'.

למרות זאת, הנוט 10 דק משמעותית מכל "מכונות המשחק" הניידות הייעודיות שמוצעות כיום. עוביו 7.7 מ"מ בלבד והוא מעוצב לנשיאה בכיס, כך שמשקלו מתקבל על הדעת: כ-230 גרם. כראוי לדגם שמיועד לשאת בעומסים כבדים של משחקים עדכניים הוא מצויד בשבב הסיני החזק ביותר שזמין כרגע, קירין 970, ומקבל גיבוי מזיכרון פנימי בנפח של עד 512 ג'יגה-בייט ומסוללה של 4,900 מילי-אמפר לשעה. את החבילה צפויים להשלים בקרי משחק פיזיים חיצוניים.

מחיר: כ-400 יורו.

מייזו: פונה שמאלה

מייזו הוא מותג סיני שהיכה שורשים בארץ, ועמל כיום במרץ לטפס מסטטוס של "לבעלי תקציב נמוך" למותג שפונה גם לשוק הפרימיום. צעד גדול בכיוון עושה הדגם מייזו 16.

המסך, בגודל 6 אינץ', מסתפק ברזולוציית HD מקובלת, אבל מציע יחס מסך-מסגרת של יותר מ-91%, עם מסגרת צד דקיקה. השבב הוא סנאפדרגון 845, המקובל בקרב מכשירי דגל, והחברה טוענת כי הוא הטלפון "המהיר ביותר שקיים כרגע בשוק", על פי מבחני ביצועים. יש גם טעינה מהירה, שטוענת 67% מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות. בנוסף, המסך קולט מחוות בכל שטחו, כאשר לראשונה הוא מותאם גם לשמאליים.

במפרט יש גם סורק טביעות אצבע מובנה בתוך המסך, שאמור להיות אחד המהירים שקיימים כיום (זיהוי ופתיחת נעילה תוך רבע שנייה), וגם תקשורת בלוטות' בתקן 5 המהיר.

מחיר: החל מ-400 דולר בסין.