מבחני לשכה, טורקיה וריאלטי: 10 הכתבות הנקראות בתשע"ח

מסכסוך הקרקע של אייל גולן, דרך ביטול טיסה בשל איחור קצר במיוחד ועד תוכנית הגרעין של איראן: גלובס מאחל לכם שנה טובה ומזמין אתכם לחזור ל-10 הכתבות הנקראות ביותר בשנה האחרונה

ארוחת חג / צילום: Shutterstock
ארוחת חג / צילום: Shutterstock

עם סיומה של שנת תשע"ח, "גלובס" חוזר ל-10 הכתבות הכי נקראות בשנה האחרונה. 

1. 44% בלבד עברו את בחינת לשכת עורכי הדין האחרונה

בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין/  צילום: אלון רון
 בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין/ צילום: אלון רון

הכתבה על הכישלון הצורם של הנבחנים בבחינת לשכת עורכי הדין אמנם פורסמה כבר בתשע"ז, אך היא הייתה הכי נקראת גם בשנת תשע"ח. 2,094 מתמחים ניגשו לראשונה לבחינה. 79% מהנבחנים היו בוגרי המכללות, אך מהם עברו את הבחינה רק 40%.  

2. הושק בישראל: הגלקסי A8 מותאם לדור המילניאלס

גלאקסי A8 / צילום: Shutterstock
 גלאקסי A8 / צילום: Shutterstock

הכתבה השנייה שריגשה אותכם הייתה השקת הגלקסי A8 ו-A8 פלוס בישראל. המכשירים האלו פונים בעיקר לדור המילניאלס, כשהם שמים דגש על פיצ'ר של מצלמה איכותית.

3. חלומות הנדל"ן של אייל גולן עלו על שרטון

עסקאות בתוך המשפחה הופכות לא פעם ברבות הימים לעניין מורכב ומקור ללא מעט סכסוכים משפחתיים ומשפטיים. דוגמה לכך הוא הסכסוך הנדל"ני בין הזמר איל גולן ואמרגנו בני פרץ לבין שותפם העסקי, אלי אביסרור, שגם היה מחותנו של האמרגן עד שילדיהם של השניים נפרדו בקיץ האחרון. פרץ חיתן את בנו עם בתו של בעלי חברת הנדל"ן אביסרור, חתונה שהובילה גם לקשר עסקי-פיננסי ולתוכנית להקמת 170 דירות בפ"ת. אך אחרי שהזוג נפרד, השותפות הנדל"נית מתבררת בביהמ"ש. 

4. התקפלות נוסח ארדואן: המשבר בטורקיה דחף אותו לקצה

טורקיה, ארדואן / צילום: רויטרס
 טורקיה, ארדואן / צילום: רויטרס

המשבר הכלכלי בטורקיה מעמיק, שער המטבע צולל, האינפלציה גואה, רזרבות המט"ח מידלדלות וארדואן היה חייב לשנות את הטון והסגנון. בטח, כשלחולשה הכלכלית מתווסף האיום של ממשל טראמפ להטיל עיצומים כלכליים בשל הסירוב לשחרר את הכומר אנדרו ברנסון והפאניקה המתחזקת בבורסות אירופה היום.

5. כך השיג המוסד את מסמכי הגרעין במחסן מוזנח בטהראן

נתניהו מציג את המידע המודיעיני / צילום: רויטרס - Amir Cohen
 נתניהו מציג את המידע המודיעיני / צילום: רויטרס - Amir Cohen

בכיר ישראלי סיפר ל"ניו-יורק טיימס" איך המוסד השיג את המידע על הפרות בנוגע לנשק גרעיני שאיראן מסתירה בארכיון האטומי שלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס באפריל 2018 אירוע חריג בקריה בתל-אביב, ובו הציג בפני מצלמות הטלוויזיה את המידע. 

6. הקסם של רמי לוי: איך מרוויחים מקופיקס 200 מיליון ש' ביומיים

רמי לוי רכש בתחילת השנה 20% מקופיקס , רשת בתי הקפה והסופרמרקטים של אבי כץ, עם אפשרות לרכוש שליטה. הוא עשה את זה בעסקת מניות - כלומר, תמורת המניות בקופיקס יוקצו מניות ברשת רמי לוי; הוא עשה את זה בדיסקאונט - 25% הנחה על מחיר השוק של קופיקס, והוא כבר הרוויח - ביום הדיווח על העסקה עלתה מניית רמי לוי ב-3.5%, ולמחרת הוסיפה שיעור דומה ועלתה במצטבר 7%.

7. נא להתנהג בהתאם: העליון שלח את בוגרת "האח הגדול" הביתה

עדנה קנטי / צילום מסך מ-mako
 עדנה קנטי / צילום מסך מ-mako

עדנה קנטי טענה כי פיצויים בסך 78 אלף שקל, שקיבלה בגין נזקים שנגרמו לה אגב השתתפותה בתוכנית ושידורה - אינם מספיקים. השופט עוזי פוגלמן לא התרשם מהדרמה שתוכנית המציאות הביאה לאולמו, וקבע כי אין מקום לדון בטענותיה של קנטי בערכאה שלישית.

8. משתלמת: כך תבחרו נכון את קרן ההשתלמות שלכם

תשואה / צילום: Shutterstock
 תשואה / צילום: Shutterstock

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון שנהנה מהטבות מס מפליגות: פטור ממס הכנסה בעת ההפקדה ופטור ממס רווחי הון בעת המשיכה (בכפוף לתקרת הפקדה). ניתן למשוך את הכספים שהופקדו בקרן והרווחים שהצטברו כעבור 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה, וגם לאחר 6 השנים הסכום נשאר נזיל ופטור ממס על הרווחים. הכתבה הזו תעזור לכם לבחור אותה נכון.9. בגלל איחור של חצי שנייה: בוטלה טיסת יונייטד לת"א

לוח הטיסות המודיע על העיכוב בטיסת יונייטד
 לוח הטיסות המודיע על העיכוב בטיסת יונייטד

צוות הדיילים של יונייטד איירליינס סירב להפעיל את טיסת החברה מניו-יורק לתל-אביב, לאחר שדלתות המטוס נסגרו באיחור של חצי שנייה. אחת הנוסעות סיפרה כי "הורידו אותנו ב-3:30 לפנות בוקר מהטיסה, לא העבירו אותו לבתי מלון, ולמעשה מכריחים אותנו להישאר בשדה".

10. העליון: אסור לגעת בטלפון הנייד בעת נהיגה - גם מבלי לדבר בו

שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה / צילום: Shutterstock
 שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה / צילום: Shutterstock

כל נהג יודע היום שאסור לו להשתמש בטלפון הנייד שלו בעת נסיעה, אבל האם ידעתם שאסור לכם "לאחוז" בנייד בעת נסיעה, גם בלי להשתמש בו?שאסור לכם אפילו להזיז אותו אם הוא מפריע לכם בעת הנהיגה? לכל מי שלא ידע, בית המשפט העליון הבהיר באפריל באופן ברור וחד-משמעי כי בחוק "קיים איסור לאחוז בטלפון אף מבלי להשתמש בו".y