300 קמ"ש ברחיפה מגנטית: נתניה אישרה הקמת סקייטרן בעיר

הרכבל הייחודי יחבר בין תחנת הרכבת ספיר לשכונת קרית נורדאו בנתניה, מעל כביש החוף • סגן ראש העיר נתניה אלי דלל: "אנחנו עוסקים בנושא הזה כבר כמעט 4 שנים. הוא נראה כמו חלום. 300 קמ"ש זה אומר שנוכל להגיע מנתניה לאילת כמו במטוס"

סקייטרן \ הדמיה
סקייטרן \ הדמיה

הוועדה המקומית של נתניה אישרה אתמול (ג') להפקדה, לראשונה במדינת ישראל, תכנית בניין עיר של רכבל מסוג סקייטרן (SkyTran) שיעבור מתחנת הרכבת ספיר ועד שכונת קרית נורדאו בעיר. מדובר במרחק של 600 מ' מעל כביש החוף. התכנית, שנערכה ע"י האדריכל עדן בר, מומנה בידי משרד התחבורה ומבקשת להתגבר על סוגיית הנתק האורבני והפקקים בעיר באמצעות תחבורה עילית.

סקייטרן \ הדמיה
 סקייטרן \ הדמיה

סקייטרן הוא סטארט אפ אמריקאי שמקודם בישראל בשיתוף פעולה עם חטיבת כלי טיס צבאיים במפעל להב של התעשייה האווירית. לא מדובר ברכבל רגיל או ברכבת עילית הנעה על גבי קורה הנתמכת ע"י עמודים (מונורייל), אלא בקרוניות "קפסולה" זעירות, שבהן ישבו שני אנשים שינועו על מסילה בטכנולוגיית רחיפה מגנטית. ההערכה היא שעד סוף השנה יושלם פיתוח המוצר ויתחיל קידום הסוגיות הרגולטריות להקמתו.

אלי דלל, סגן ראש העיר נתניה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מקדם את הנושא בנמרצות: "אנחנו עוסקים בנושא הזה כבר כמעט 4 שנים. הוא נראה כמו חלום. חלמנו שאיקאה וסלקום יהיו בנתניה, ואנחנו אוהבים להגשים חלומות. הסקייטרן זה דבר מאד ייחודי, שמבוסס על טכנולוגיה של נאס"א. הקפסולה של סקייטרן מסוגלת להגיע למהירויות של 300 קמ"ש. זה אומר שנוכל להגיע מנתניה לאילת כמו במטוס. זה נכון שיש אופניים ומוניות ואוטובוסים, אבל הנושא הזה תפס אותנו. אנחנו מסתכלים על המערכת התחבורתית כמו עורקים. אתה לא יכול להכניס רכבת לתוך עיר, המערכת הזאת יכולה להיכנס כמעט לכל רחוב. רכבות תחתיות דורשות הרבה עבודה ופה אתה יכול לבצע את זה בקלות, כמעט בכל רחוב".