מחיר למשתכן: שווקו בהצלחה מגרשים לבניית 385 יח"ד מוזלות

זאת לצד 118 דירות למכירה בשוק החופשי • מדובר במכרזים בבאר יעקב, חדרה, זיכרון יעקב ובנימינה • בבאר יעקב המכרז כלל גם 9 דירות לדיור הציבורי

מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

רשות מקרקעי ישראל פרסמה תוצאות של מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה בימים האחרונים. מדובר במכרזים בבאר יעקב, חדרה, זכרון יעקב ובנימינה, הכוללים יחד היצע של 385 יחידות דיור מוזלות לזכאי התוכנית הממשלתית לצד 118 דירות למכירה בשוק החופשי. בבאר יעקב, כולל המכרז גם דירות שיעברו לשימוש המדינה לצורכי הדיור הציבורי - 9 דירות בסך-הכול.

בבאר יעקב מדובר במכרז חוזר על מגרש אחד שנותר ללא זכייה במכרז הקודם. במכרז המחודש זכתה חברת זוהר וצפריר שרבט שתוכל לבנות 269 דירות מוזלות לצד 70 דירות למכירה בשוק החופשי ושטחי מסחר ותעסוקה. המכרז כולל במקביל גם תשע דירות שיועברו למדינה ללא תמורה לשימוש הדיור הציבורי. למכרז הוגשו שתי הצעות בסך-הכול. על פי תוצאות המכרז, אומדן למחיר דירה מוזלת בת 94 מ"ר עומד על החל מכ-994.6 אלף שקל, דירה בת 109 מ"ר בהחל מכ-1.15 מיליון שקל ודירה בת 129 מ"ר בהחל מכ-1.36 מיליון שקל. נזכיר כי מחירים אלו הם אומדן בלבד על בסיס ההצעה הזוכה ועוד טרם נעשה התכנון המפורט במגרש. עוד נזכיר כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וחישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן.

בזכרון יעקב מדובר במגרש אחד שיצא למכרז המאפשר בניית 103 יחידות דיור בסך-הכול, 72 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר דירות למכירה בשוק החופשי. הזוכים במכרז הם ברגר אברהם ולוק ישראל. למכרז הוגשה הצעה אחת בלבד. המגרש ממוקם בשכונת פארק היין. על פי תוצאות המכרז, אומדן למחיר דירה מוזלת בת 104 מ"ר עומד על החל מכ-1.13 מיליון שקל, דירת 119 מ"ר בהחל מכ-1.29 מיליון שקל ודירת 139 מ"ר בהחל מכ-1.51 מיליון שקל. נזכיר כי מחירים אלו הם אומדן בלבד על בסיס ההצעה הזוכה ועוד טרם נעשה התכנון המפורט במגרש. עוד נזכיר כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וחישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן.

בחדרה, בשכונת גבעת אולגה, נסגר מכרז שכלל שני מגרשים לבניית 30 יחידות דיור בסך-הכול, 26 מהן דירות מוזלות לזכאים והשאר דירות למכירה בשוק החופשי. בשני המגרשים זכתה אותה החברה - אברהם אליהו ובניו, כאשר למכרז הוגשו שלוש הצעות בסך-הכול. על פי תוצאות המכרז, אומדן למחיר דירה מוזלת בת 93 מ"ר עומד על החל מכ-741.6 אלף שקל, דירת 108 מ"ר בהחל מכ-860.7 אלף שקל ודירת 128 מ"ר בהחל מכ-1.01 מיליון שקל. נזכיר כי מחירים אלו הם אומדן בלבד על בסיס ההצעה הזוכה ועוד טרם נעשה התכנון המפורט במגרש. עוד נזכיר כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וחישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן.

המכרז הרביעי שנסגר היה מכרז לבניית 22 יחידות דיור בבנימינה-גבעת עדה. המכרז כולל מגרש אחד לבניית 18 דירות מוזלות לצד 4 דירות למכירה בשוק החופשי. במכרז זכתה חברת שבח מ.נ. מתוך שבע הצעות שהוגשו בסך-הכול. על פי תוצאות המכרז, אומדן למחיר דירה מוזלת בת 99 מ"ר עומד על החל מכ-807 אלף שקל, דירת 114 מ"ר החל מכ-928.9 אלף שקל דירת 134 מ"ר בהחל מכ-1.09 מיליון שקל. נזכיר כי מחירים אלו הם אומדן בלבד על בסיס ההצעה הזוכה ועוד טרם נעשה התכנון המפורט במגרש. עוד נזכיר כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וחישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה עד כה, מדובר בכ-57.7 אלף יחידות דיור מוזלות שעתידות להיבנות על מגרשים בהם זכו קבלנים ויזמים. נציין כי מדובר במספר יחידות הדיור המוזלות בלבד בניכוי דירות למכירה בשוק החופשי. במקביל, מספר זה אינו כולל את הדירות שהקבלנים והיזמים יוכלו לקבל מכח הקלת שבס (הקלה בסמכות ועדה מקומית להגדלת מספר הדירות בפרויקט ללא הגדלת השטח הבנוי), וזאת משום שאין וודאות שההקלה תתקבל מחד ומאידך, חלק מהדירות במסגרת ההקלה אינן דירות מוזלות.