אמזון הפסיקה את מבצע שילוח החינם לישראל ברכישה ב-75 ד'

חודש וחצי לאחר שאמזון החלה להציע שילוח חינם לישראלים ברכישת מוצרים ב-75 דולר ויותר, המבצע הסתיים • לא במקרה נקבעה תקרת מחיר לשילוח החינמי בדיוק בגובה של תקרת הפטור ממס, וזאת כדי לבחון האם הצרכנים בארץ יהיה מוכנים לשלם מע"מ על הקנייה • ההערכות הן שהוזמנו עשרות אלפי חבילות ע"י ישראלים במהלך המבצע

חבילות מאמזון \ צילום: שאטרסטוק
חבילות מאמזון \ צילום: שאטרסטוק

חודש וחצי לאחר שאמזון החלה להציע שילוח חינם לישראלים ברכישת מוצרים ב-75 דולר ויותר, המבצע הסתיים. כפי שהתחיל במפתיע, כך גם הסתיים המבצע ללא הודעה מוקדמת.

אמזון ביצעה ניסוי כלים עם המבצע במטרה לבחון את השוק הישראלי. לא במקרה נקבעה תקרת מחיר לשילוח החינמי בדיוק בגובה של תקרת הפטור ממס, וזאת כדי לבחון האם הצרכנים בארץ יהיה מוכנים לרכוש בסכום גבוה יותר, כלומר לשלם מע"מ על הקנייה, וזאת בתמורה לשילוח החינמי. ההערכות הן שהוזמנו עשרות אלפי חבילות על-ידי ישראלים במהלך המבצע, לרבות מוצרים גדולים ויקרים, בין היתר מתחום הריהוט.

מבצע השילוח החינמי לא היה תקף על כלל המוצאים שנמכרים באמזון. הוא היה תקף רק למוצרים שאמזון עצמה מוכרת, ולא על-ידי מוכרים חיצוניים. נציין כי עדיין לא כל המוצרים שנמכרים באמזון נשלחים לישראל, אולם המגוון הולך וגדל.

"במהלך מבצע שילוח החינם, היקף הקניות בחודש וחצי האחרון מאמזון ארה"ב גדל בצורה ניכרת ומשמעותית. בכל חתך של מוצרים - מאלקטרוניקה ועד מוצרי צריכה בסיסיים", אומר בני בוכניק, המנהל את קבוצת הפייסבוק "כזה אני רוצה I need it".

"אני מניח שאמזון הבינו טוב מאוד את הפוטנציאל של השוק הישראלי, ואני מניח שעכשיו יעשו הערכות וניתוח של הנתונים ובהתאם יחליטו איך לפעול בהמשך - האם 'מרחוק' עם צמצום מחירי שילוח? או מבצעים מסוג זה או לקפוץ למים ולפעול מקומית וכו'? את זה נדע, אני משער, מאוד בקרוב", הוסיף.

בתוך כך נציין כי גם מבצע 20% לרגל ראש השנה שהציע האתר אסוס החביב על הישראלים הסתיים עוד לפני החג, לפרק זמן קצוב כפי שהוא הוגדר מראש.