הסכם קיבוצי ראשון באתר וואלה - כולל תקנון אתיקה מקצועית

ההסכם כולל קרנות השתלמות, שכר מינימום שישולם לכל סוג תפקיד במערכת, תשלום על ימי כוננות ותנאים נוספים • בנוסף, במסגרת ההסכם הנהלת וואלה התחייבה לפעול בהתאם לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות

מנכ"ל וואלה אילן ישועה / צילום: איל יצהר
מנכ"ל וואלה אילן ישועה / צילום: איל יצהר

כשברקע אי-ודאות לגבי הבעלים העתידיים של אתר וואלה סביב הכוונה של קבוצת בזק לנסות למכור אותו, נחתם הסכם קיבוצי ראשון של ועד העיתונאים באתר עם ההנהלה. ההסכם כולל לא רק שיפור תנאים ומתן הטבות כלכליות לעובדים אלא גם עיגון של תקנון אתיקה מקצועית.

כזכור, בחודשים האחרונים העידו בכירים באתר וואלה, ובראשם המנכ"ל אילן ישועה, על לחצים מצד בעלי קבוצת בזק, משפחת אלוביץ, לתת סיקור עיתונאי אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשפחתו.

ההסכם הקיבוצי, שתוקפו למשך 3 שנים, נחתם בתום משא-ומתן של ארגון העיתונאים וועד עיתונאי וואלה עם הנהלת האתר. במסגרת ההסכם עוגנו זכויות עובדים לקרנות השתלמות וכן לתקופת השתפרות לפני פיטורים, המאפשרת לעובדים עם ותק מסוים שההנהלה מעוניינת לפטר זמן לשפר את התנהלותם. בנוסף נקבע שכר מינימום שישולם לכל סוג תפקיד במערכת, תשלום על ימי כוננות ותנאים נוספים.

כאמור, הנהלת וואלה התחייבה לפעול בהתאם לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות.

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, מסר בתגובה כי הוא מברך את העיתונאים בוואלה ואת ארגון העיתונאים של ההסתדרות על חתימת ההסכם ועל משא-ומתן שנוהל תוך אחריות והוגנות וללא כל משבר ביחסי העבודה ובהתנהלות החברה. "לצד טיפוח זכויות העובדים, ההסכם שומר על סמכויות הניהול המלאות בידי ההנהלה ומבטיח את יציבות החברה והגמישות הניהולית הנדרשת גם בהקשר לתהליך המכירה בו מצויה כרגע החברה. הכללת תקנון אתיקה מקצועית בהסכם מבטיחה חופש עיתונאי ואת עצמאות המערכת ומחזקת את החברה".

לדברי יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, "זה היה משא-ומתן ארוך, אבל לכל אורכו הוא נוהל באווירה חיובית ותוך קשב של הצדדים זה לצרכים של זה. התוצאות הן בהתאם: מדובר בהסכם שמשפר את תנאי ההעסקה של העיתונאים ואת ביטחונם התעסוקתי. אנחנו מברכים את וואלה שהסכימו לקחת על עצמם את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ולהכניס אותו כפרק מחייב בתוך ההסכם הקיבוצי".

מוועד וואלה נמסר בתגובה: "לקראת העתיד המאתגר שעוד נכון לנו, אנחנו שמחים מאוד שהגענו להסכמות עם הנהלת החברה. הבסיס של כל חברה הוא ההון האנושי שלה, וכעיתונאים בעלי עין ביקורתית על המתרחש במדינה ובכלל - אנחנו מאמינים שכלי תקשורת צריך להוות דוגמה ליחסי עבודה תקינים, ואנחנו גאים שההסכם משקף את אותה אמונה. ההסכם שנחתם היום מהווה אבן-דרך ובסיס לנאמנות בין הנהלת החברה והעובדים, וכולנו תקווה שהכללת פרק האתיקה של מועצת העיתונות בהסכם מהווה הוכחה לנאמנות של אתר וואלה! NEWS כלפי הגולשים שלו. זה גם הזמן הראוי להודות לארגון העיתונאים שעמד לצדנו לאורך התהליך הממושך וכן להנהלת החברה על מעורבותה ורצינותה לאורך המשא-ומתן".