מזוודה מסתורית ואייפון טבול בבירה: 5 רגעים מהאירוע של אפל

במשך כמעט שעתיים אמש הציגה יצרנית האייפון את הדגמים החדשים • לטובת מי שלא עקב, הנה כמה חלקים יוצאי דופן באירוע

אייפון Xs. אפילו נטבל בבירה / צילום: רויטרס
אייפון Xs. אפילו נטבל בבירה / צילום: רויטרס

אפל חשפה אמש (ד') את דגמי האייפון החדשים, וכן גרסה חדשה של השעון החכם אפל ווטש. האירוע שערכה החברה נמשך קרוב לשעתיים, והיה חביב בחלקו - אך גם מייגע. לטובת מי שהתקשו או לא רצו לעקוב, הנה חמישה רגעים יוצאי דופן שאירעו במהלכו.

1. פתיחה דרמטית

סרטון הפתיחה של האירוע מתחיל כשעובדת אפל שנושאת מזוודה מסתורית צריכה להגיע תוך פחות משלוש דקות לתאטרון על שם סטיב ג'ובס, שבו מתקיים האירוע. ההנחה היא שנמצא במזוודה מכשיר חדש שייחשף, אולי אייפון, והיא רצה בתחושת דחיפות עצומה ברחבי הקמפוס רחב הידיים של אפל, בתוך המבנים ומחוצה להם, בשטחים הפתוחים ובאגם, תוך ביצוע פעלולים ובקשת עזרה מסירי כדי להגיע בזמן. לבסוף, כשהיא מגיעה לטים קוק, מתברר שבמזוודה היה בסך הכל השלט שאיתו מנכ"ל אפל מעביר את המצגת. לסרטון המצחיק קדם ציוץ בהול של קוק בטוויטר: "לא. מי יכול להביא את זה לכאן מהר?". הציוץ נמחק כעבור דקות, וגרם לרבים ממשתמשי טוויטר לחשוב שזו הודעה פרטית שפורסמה בטעות. כמובן, זו הייתה חלק מהבדיחה.

2. אייפון טניס?!

ואם כבר מדברים על משתמשי טוויטר, כשהודלף ששמו של אחד המכשירים יהיה אייפון Xs, הם חזו נכונה שהגיית השם בקול תישמע די מצחיק. X מסמל את הספרה הרומית 10, או באנגלית Ten. בכל פעם שהבכירים הגו את השם אייפון Ten s, זה היה נשמע כאילו הם אומרים… אייפון טניס. הבדיחות בטוויטר המשיכו כמובן גם אחרי שהדיווחים לגבי השם התגלו כנכונים.

 

3. הלו, תרגיעו

אפל אף פעם לא נטתה להצטנע, והאירוע אתמול לא חרג מקו הפרגון העצמי. כרגיל, טים קוק אמר שזה "האייפון המתקדם ביותר שאי פעם יצרנו", אבל מי שבאמת התלהב הוא פיל שילר, סגן הנשיא לשיווק, שבין היתר הבטיח שהאייפונים יצלמו את "הסלפים הטובים ביותר שאי פעם ראיתם".

4. צוקרברג, שומע?

באפל לא פספסו הזדמנות לעקוץ את פייסבוק, שאיתה היא מנהלת קרב מתוקשר מאז שהתפוצצה פרשת קיימברידג' אנליטיקה. אפל ווטש החדש מציג פיצ'רים הנוגעים לאיסוף מידע על מצב הלב של המשתמש. מאחר שדאטה רפואי נחשב רגיש במיוחד, אפל מצאו לנכון להדגיש כי המידע נשמר בסודיות וכי "באפל אנחנו מאמינים שהדאטה שלכם שייכת לכם". לאמירה הזאת יש הקשר ברור מאוד.

5. האייפון השיכור

אייפון Xs מציע הגנה מנוזלים ברמת IP68. כלומר, לעומק שני מטרים במשך 30 דקות. שילר הוסיף כי המכשיר נבדק בנוזלים שונים - תה, מיץ תפוזים ואפילו בירה - ואמר לצופים כי "זה סוג הבדיקה הכיפי ביותר שאנחנו עושים באפל".